واکنش رییس کمیسیون جوانان شورای شهر مشهد در پی تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا
رییس کمیسیون جوانان شورای شهر مشهد در پی تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) گفت: بنای تاریخی بیمارستان امام رضا می‌توانست به‌عنوان «منبر تاریخ‌ساز» باشد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 08 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، سید حسین علوی مقدم با بیان این مطلب افزود: تخریب بخشی از بیمارستان امام رضای مشهد از ابعاد زیر تاسف‌بار است:
اولا این مجموعه که با معماری خاص در ابنیه تاریخی مشهود است و از جمله بیمارستان‌های متمایز کشور به لحاظ معماری شهری است و از منظر هویت شهر مشهد و وجهه تاریخی این بیمارستان که به خصوص در دوران مبارزات مردم انقلابی مشهد با رژیم پهلوی بارز بوده و نقش درخشان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن ایام و در سخنرانی تاریخی ۲۳ آذرماه، تاریخ‌ساز بوده است.
لذا به‌نظر می‌رسد به جای این تخریب می‌شد با کمی سلیقه و سوز دل و غیرت انقلابی، برگزاری رویدادهای مخصوص و احیای آن واقعه تاریخی در مشهدالرضا این مکان را به عنوان بنای تاریخی هویت ساز و آغاز «منبر انقلابی» و «منبر تاریخ‌ساز» در کشور مطرح کرد.

دوم اینکه بازآفرینی و بازپیرایی بافت تاریخی شهری از جمله منابع ایجاد درآمد پایدار است که همه مسئولان و مدیریت شهری می‌بایست با احصای این ظرفیت‌ها و تقویت آن به رونق و اعتلای شاخص‌های شهری به خصوص در مشهدالرضا، کمک کنند.

لذا لازم است ضمن پیگیری روند این تخریب نابخردانه، مسئولان مرتبط پاسخگوی افکار عمومی باشند و از سوی دیگر مانع بروز خسران‌های آتی در تخریب میراث تاریخی آیندگان باشیم.
خوشبختانه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره اخیر در حد توان در پی احیای بافت‌های تاریخی مشهد مقدس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار