معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان و نخبگان استانی از مهمترین دغدغه‌های استاندار یزد است گفت: نرخ بیکاری یزد کمتر از 9 درصد است.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 04 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی شاه‌حسینی،  در دیدار نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به بیانات مقام معظم در راستای حمایت و تمجید دولت سیزدهم اظهار کرد: افتخار ما در دو سال گذشته این است که تبعیت از منویات مقام معظم رهبری رسم‌العین مجموعه استانداری است.
وی افزود: موضوع اشتغال دغدغه تمام خانواده‌های ایران و استان یزد و مطالبه مردم عمدتا در زمینه اشتغال است و امروز شاهدیم که در استان یزد نرخ بیکاری کمتر از 9 درصد است و در زمینه اشتغال بانوان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان و نخبگان استانی از مهمترین دغدغه‌های استاندار یزد است، تصریح کرد: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت به عنوان طرح پایلوت در استان یزد شروع به کار کرد و امروز این طرح با توجه به موفقیت استان، در کشور در حال اجرایی شدن است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 100 دانشجوی نخبه یزدی جذب صنایع استان شدند که این رقم در سال جاری به 400 نفر رسید، در حالیکه صنایع یزد اعلام آمادگی برای جذب 2هزار دانشجوی نخبه را دارند و این خود بیانگر اقبال صنایع به جذب دانشجویان نخبه در استان است.
شاه‌حسینی با اشاره به اینکه استان یزد رتبه اول کشوری در حوزه رشد اقتصادی را کسب کرد، عنوان کرد: 473 میلیون دلار آمار صادرات استان یزد از سوی گمرک یزد اعلام شد و ارزش صادرات محصولات استان یزد در کشور5/1 میلیارد دلار بود.
وی افزود: استان یزد در حوزه‌های مختلف همانند یک کارگاه موفق عمل کرده و میانگین رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور 24 درصد و در استان یزد 28 درصد اعلام شد که این آمار از موفقیت استان یزد خبر می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار