مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی آمار ثبت نامی سال تحصیلی جدید ۱۹۵ هزار نفر در استان است.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 28 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلیرضا موسوی‌ژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت اظهارداشت: در استان جمعیتی بالغ بر ۱۸۵ هزار دانش‌آموز و ۱۴ هزار فرهنگی وجود دارد و سومین استان کشور در زمینه آموزش و پرورش عشایری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با همکاری مدیران در سال تحصیلی گذشته دستاورد‌های خوبی کسب شد، گفت: اولین یادواره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان و تجلیل از جمعیت ۱۰۴ نفری والدین شهدا، افزایش هفت برابری سرانه غذایی در دولت سیزدهم در استان به ویژه در مدارس شبانه‌روزی آموزش و پرورش و کسب رتبه اول در حیطه محتوایی از جمله این دستاوردهاست.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه یکی از بزرگترین مراحلی که پشت سر گذاشته شد برگزاری امتحانات نهایی بوده است، افزود: به همت همکاران در مدارس متوسطه دوم توانستیم در سطح کشور در رشته علوم انسانی رتبه اول و در دیگر رشته‌ها رتبه دوم را کسب کنیم.

وی به طرح شهید عجمیان اشاره داشت و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای زیباسازی مدارس برای مهرماه اجرا و زیباسازی ۴۰۰ مدرسه استان در این طرح قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در اجرای طرح باسوادی و انسداد مبادی بی‌سوادی کار خوبی در استان صورت گرفته است، بیان داشت: در این زمینه استان رتبه پنجم کشور را به‌دست آورده و بیش از ۹۵ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله‌های استان باسواد هستند.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۲۰ رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان استان در همه رشته‌ها کسب شده است، اضافه کرد: کسب مقامات برتر ورزشی توسط دانش‌آموزان با مشکلات حرکتی و جسمی استان کسب شده است.

وی به طرح نذر آموزش که امسال اجرا شد اشاره کرد و بیان داشت: تعداد۴۵۰ نفر از همکاران ۷۵ هزار کار جهادی اموزشی را انجام دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش فضا‌های آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: ۵۸ فضای آموزشی و تربیتی به مجموعه فضا‌های استان افزوده شد.

موسوی‌نژاد افزود: در استان در قالب طرح شهید سلیمانی چهار گروه برنامه وزرشی اجرا که منجر به افزایش در سرانه تربیت بدنی استان شده است.

وی از جذب هزار و ۴۰۰ نو آموزگار به طرق مختلف در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: دوره آموزشی ۳۶۰ ساعته برای آموزگان مدارس غیرانتفاعی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی آمار ثبت نامی سال تحصیلی جدید ۱۹۵ هزار نفر در استان است، گفت: از این تعداد تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای دانش‌آموزان به اندازه کافی فضا برای ثبت نام در مدارس وجود دارد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در استان ثبت‌نام کنند، ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار نفر در پایه دهم ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بحث کتب درسی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: کتب درسی فقط از طریق مدارس توزیع و حتما باید اولیا در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: تا ۱۰ شهریورماه امکان ثبت نام برای کتب درسی دانش‌آموزان وجود دارد و اگر نیاز به اصلاح سفارش باشد تا ۳۱ شهریورماه سامانه باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان از ۱۸ شهریورماه توانند به مدارس مراجعه و کتب را دریافت کنند، افزود: تاکنون در استان ۱۵۳ هزار نفر برای ثبت نام کتب درسی اقدام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار