استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی به همراه مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از روند اجرای این طرح مهم و ملی بازدید خواهیم داشت و این طرح در استان در مرحله مسیر یابی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 25 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در پایان سفر به شهرستان درمیان در اولین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهادت شهیدان رجائی و باهنر، اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است که مدیران گزارشی از اقداماتی که در طول دولت سیزدهم در سطح کشور و خراسان جنوبی انجام شده، را برای مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی، با مشکلات فراوانی از جمله خزانه خالی، دولت را تحویل گرفت، خاطرنشان کرد: در زمان تحویل دولت روزانه ۷۰۰ نفر به دلیل شیوع کرونا در کشور فوت می‌کردند و وزیران دولت قبل در هیأت دولت اذعان داشتند که به دلیل خزانه خالی توان پرداخت حقوق کارکنان را نداریم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم با دستور مقام معظم رهبری اجازه چاپ پول جدید نداشتیم، این اقدام باعث شد که ارزش پول ملی ما سقوط نکند.

قناعت با بیان اینکه با وجود همه سختی‌ها و شرایط دشوار، با کار جهادی دولت سیزدهم گره‌گشایی از مشکلات کشور یکی پس از دیگری در حال انجام است، بیان کرد: در عرصه بین الملل با تعامل خوب و سازنده دولت سیزدهم، در آینده نزدیک نتایج اقدامات و دیپلماسی موفق دولت را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: دیپلماسی ضعیف ما در گذشته در روابط با کشورها، امروز به یک دیپلماسی انقلابی و مقتدر تبدیل شده است.

قناعت با اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور در آمریکا، کره جنوبی و سایر کشورها، اظهار داشت: این اقدام نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و هر روز شاهد فتح سنگر‌های مختلف در عرصه بین الملل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت انقلابی، جهادی و دلسوز سرکار بیاید شاهد اتفاقات خوب در سطح کشور و خراسان جنوبی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات خوب دولت در زمینه آب، راه آهن و تأمین گاز پایدار استان، اظهار داشت: انتقال آب از دریای عمان و راه آهن در مسیر اجرا قرار گرفته و تأمین مالی راه آهن خراسان جنوبی از محل تهاتر نفت انجام شده است.

قناعت افزود: طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه به همت دولت سیزدهم در سال جاری به طول ۱۷۱ کیلومتر و با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل آن در هفته دولت سال آینده، علاوه از شمال کشور از جنوب استان هم تأمین گاز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تأمین آب از دریای عمان برای رفع نیاز آبی صنایع استان در اولویت قرار دارد، گفت: انتقال آب از دریای عمان ابتدا و تنها در قالب یک مصوبه برای استان سیستان و بلوچستان تعریف شده بود که با پیگیری‌های جدی و مستمر شاهد هستیم، به این مصوبه در راستای آبرسانی به خراسان رضوی و خراسان جنوبی متمم اضافه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: به زودی به همراه مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از روند اجرای این طرح مهم و ملی بازدید خواهیم داشت و این طرح در استان در مرحله مسیر یابی قرار دارد.

به گفته قناعت هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی برسد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی در خراسان جنوبی از جمله دو بانده سازی راه‌ها، بهداشت و درمان، ورزش و سایر طرح‌های عمرانی و اقتصادی، بیان کرد: خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شده و اگر با همین شرایط پیش برویم اقدامات خوبی در آینده استان رقم خواهد خورد.

وی به افتتاح ۶ طرح عمرانی و زیر ساختی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در جریان سفر به شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده این است که اقدامات خوبی در خراسان جنوبی در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که دشمنان به دنبال شکستن اتحاد در صفوف مسلمین در سطح جهان هستند که باید هوشیار باشیم، خاطرنشان کرد: تمام کشور‌های جهان وحدت بین مسلمانان را از جمهوری اسلامی ایران الگو گرفته‌اند که این وحدت به برکت رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب ایجاد شده است.

قناعت افزود: همه ما باید تلاش کنیم وحدت و یکپارچیگی را حفظ کنیم که البته در خراسان جنوبی وحدت مثال‌زدنی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار