بسته خبری ویژه تابناک:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"اولویت نخست در واگذاری به بخش خصوصی در یزد چیست؟،حذف حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی یزد،پیشرفت ناچیز گندله‌سازی سه چاهون و وجود 80 تا 100 هزار بیمار دیابتی در یزد "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۸ 15 October 2015
اولویت نخست در واگذاری به بخش خصوصی در یزد چیست؟

رئیس کمیته توسعه امور سرمایه گذاری و مشارکت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: آب و بزرگراه یزد به عنوان دو طرح بزرگ زیرساختی استان برای واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.محمدحسین جعفری در نخستین جلسه کمیته توسعه امور سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی سازمان یاد شده به وجود طرحهای نیمه تمام دولت و نبود اعتبار کافی برای تکمیل آنها اشاره کرد.
وی افزود: دولت از این رو و در راستای کاهش تصدی گری خود، سیاست واگذاری این طرحها را به بخش خصوصی در پیش گرفته است.
رئیس کمیته توسعه امور سرمایه گذاری و مشارکت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: دولت در این اقدام قصد دارد تا سهم حداقلی در طرحها داشته و سهم حداکثری را به بخش خصوصی واگذار کند و بخش خصوصی همزمان، منافع خود را در قبال این سرمایه گذاری تعریف کند.
به گفته جعفری این کمیته می تواند طرحهای واجد شرایط را به بخش خصوصی معرفی کند و برای توسعه استان قدم بردارد.
وی خاطرنشان کرد: کمیته همچنین وظیفه دارد تا سرمایه گذار جدید برای طرح های متوقف شده در اختیار سرمایه گذاران قبلی انتخاب کند و تحرک خوبی در استان ایجاد کند.
وی همچنین بهره گیری از سرمایه های خرد مردم استان را راه دیگر برای اجرای طرحهای حیاتی عنوان کرد و گفت: ظرفیت این روش نیز در استان وجود دارد.

حذف حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی یزد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد حذف می‌شود، گفت: تعداد دوربین‌های کنترل سرعت و تخلف شهر یزد به 83 دوربین می‌رسد.
منصور جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه برای اولین بار، در استان یزد طرح ممنوعیت تردد کامیون ها در شهر یزد اجرا شد، اظهار داشت: یک زمانی خانواده‌ها در یزد انتقاد زیادی می‌کردند که کامیون‌ها سلامت، امنیت و رفاه آنها را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اینکه نحوه تردد کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها چهره بدی در جامعه ایجاد کرده بود، گفت: اجرای این طرح آسایش و امنیت را به دنبال داشت و مردم از آن ابراز رضایت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد یکی از آسیب‌پذیری‌های سطح یزد به غیر از موتورسیکلت‌سواران را عابران پیاده دانست و گفت: وانت بارها، جرثقل‌ها، کامیون‌ها از جمله وسایل پر حادثه‌ای هستند که در یزد تردد داشتند.

جمشیدی با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در یزد 5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در راستای کاهش سرعت، اقدامات زیادی انجام شد و الان 35 دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی در یزد اضافه کردیم و تا 15 یا 20 روز آینده 8 دوربین دیگر اضافه می‌کنیم.

پیشرفت ناچیز گندله‌سازی سه چاهون

طرح مجتمع گندله‌سازی سه چاهون پس از گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی تاکنون پیشرفت ناچیزی داشته و اخیراً منجر به ابطال قرارداد سنگ آهن مرکزی به عنوان کارفرما با کنسرسیوم مجری طرح شده است ولی مجریان طرح، مدعی هستند که ضعف کارفرما در تامین منابع فاینانس طرح علت این کندی پیشرفت بوده است.
یکی از طرح‌های توسعه برنامه چهارم در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق، رسیدن به 12 میلیون تن تولید سنگ‌آهن، 800 هزار تن کلوخه، پنج میلیون تن گندله و ساخت کارخانه گندله‌‏‏سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال در این شهرستان است.

ساخت مجتمع گندله‌سازی سه چاهون برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیاء مستقیم میدرکس و با در نظر گرفتن 300 روز کاری به منظور تامین خوراک اولیه فرایند احیا در نظر گرفته شده است. کشورمان هم‌اکنون سالانه با 15میلیون تن کسری گندله مواجه است که باید آن را از خارج کشور تامین کند، بنابراین دولت باید توجه ویژه‌ای به این حوزه برای رسیدن به برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در حوزه تولید فولاد داشته باشد.

کارخانه گندله بافق در مجاورت معدن سنگ آهن چغارت واقع در 13 کیلومتری شمال شهرستان بافق از توابع استان یزد بهمن 1391 کلنگ‌زنی شده و قرار بوده که از طریق کنسرسیومی در مدت 36 ماه از طریق منابع داخلی و فاینانس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

یونس الستی، عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی و عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد که هم‌اکنون 71.5 درصد از سهام سنگ آهن را در اختیار دارد در ششمین جلسه ارائه گزارش عملکرد کارگروه پیگیری مطالبات کارگران سنگ آهن و مردم بافق که در مسجد جامع بافق برگزار شد، از ابطال مجوز کنسرسیوم فعلی به دلیل عدم انجام تعهدات و ادامه‌ی کار با کنسرسیومی دیگر خبر داد.

وجود 80 تا 100 هزار بیمار دیابتی در یزد

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در همایش روز جهانی غذا بر ضرورت تعامل بین بخشی و تشویق صنایع غذایی به تولید محصول سالم و ایمن با توجه به آمار بالای مبتلایان به دیابت در استان تاکید کرد.
سید محمد رضا آقایی در این همایش اظهار داشت : نیمی از مردم یزد درگیر دیابت هستند و آمار حاصله نشان دهنده وجود 80 تا 100 هزار بیمار دیابتی در یزد است که آمار بسیار بالا و نگران کننده ای را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 32 هزار پرونده دیایت در این مرکز وجود دارد و 28 هزار مورد از این پرونده ها فعال هستند و مراحل درمان را طی می کنند.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت با اشاره به این آمار نگران کننده,بر ضرورت تغییر فرهنگ تغذیه ای مردم و نقش موثر واحدهای تولیدی و صنعتگران در تولید غذاهای مناسب جهت مصارف افراد دیابتیک و کنترل این بیماری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری,15 درصد از بودجه سلامت را به خود اختصاص داده اظهار داشت: پیشگیری مهمترین اقدام جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری است و برخورداری از رژیم غذایی متعادل,ورزش و تحرک بدنی,دارو درمانی در صورت لزوم و مدیریت استرس موثرترین روشهای پیشگیری از این بیماری مزمن و پرعارضه هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار