رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۱۴۵ پرونده قضایی با موضوع هنجارشکنی حجاب در دادگستری خراسان جنوبی تشکیل و برابر قانون رسیدگی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 14 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون برای جرائم مربوط به هنجارشکنی‌های حجاب چه از طریق گزارش‌های مردمی، چه از طریق اعلام و مشاهده ناظران فراجا ۱۴۵ پرونده قضایی هنجارشکنی در استان تشکیل شده که برای ۱۱۵ پرونده رأی صادر شده است.

وی عنوان کرد: نیرو‌های فراجا به صورت ناظرین در امر نظارت بر جرائم حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند که ناظر یک وظیفه نظارت بر خودرو‌ها را دارد و چنانچه فردی در خودرو کشف حجاب کند در وهله اول اخطار، در صورت تکرار جرم پیامک توقیف دریافت می‌کند و موظف به مراجعه به مراجع قانونی و امضای تعهدنامه است و در صورت تکرار نهایی توقیف فیزیکی خودرو و تشکیل پرونده در مراجع قانونی انجام می‌شود.

موحدی‌راد گفت: ناظر ۲ نظارت بر واحد‌های صنفی را بر عهده دارد که در صورت مشاهده تخلف کشف حجاب چه از سمت مشتری و چه فروشنده، بار اول تذکر، بار دوم ملزم به امضای تعهد نامه و در صورت تکرار برای بار سوم جرم او منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: ناظرین سه نیز بحث نظارت بر عابرین پیاده را بر عهده دارند و مراحل آن نیز به صورت تذکر برای بار اول، تعهد برای تکرار جرم و تشکیل پرونده در صورت تکرار برای بار سوم است.

موحدی‌راد گفت: ناظران چهار بر فضای مجازی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هنجارشکنی در این فضا در هر قالبی برای بار اول فرد خاطی و صاحب صفحه اخطار دریافت می‌کند، در صورت تکرار برای فرد پرونده قضایی تشکیل شده و صفحه مربوطه بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه به گزارش‌های واصله چه از سمت مردم با عنوان حق عامه و چه از سمت دستگاه‌های مربوطه، رسیدگی می‌شود، گفت: ما در محکومیت‌ها به دنبال پرونده‌سازی و خراب کردن آینده افراد نیستیم و اگر هم مجازات می‌کنیم نوعا مجازات را معلق کرده و برای افراد کلاس‌هایی می‌گذاریم که باید ۴ تا ۵ ساعت در آن شرکت کنند و در این صورت مجازات فرد را تعویق می‌کنیم تا مرتکب جرم دیگری نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه فرد در این صورت مرتکب جرم دیگری شد، مجازات قبلی نیز که در حالت معلق بوده به حالت اجرا در می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار