شهردار شهر میراث جهانی یزد از بازپیرایی و بازسازی قبرستان تاریخی «جوی هُرهُر» در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 07 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد، اظهار داشت: در راستای بازدیدهایی که از سازمان‌ها و مناطق شهرداری یزد انجام می‌شود، بازدیدی را از منطقه بافت تاریخی شهرداری داشتیم و مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دادیم.
وی ادامه داد: در ملاقات‌های عمومی که با مردم داشتیم و یا در نشست‌های محلات، شهروندان این منطقه درخواست‌هایی داشتند از جمله بوستان محله پل نواب که نیاز به بازپیرایی داشت و با آماده شدن طرح آن، بر اساس اعتبارات مقرر شد که عملیات عمرانی آن آغاز شود و تا ایام الله دهه مبارک فجر این بوستان را برای استفاده عموم مردم بهسازی و آماده سازی کنیم.
شهردار شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: همچنین معبری را در محله خرمشاه داریم که آن معبر را به بلوار شهید باهنر متصل می‌کند، از این محل هم بازدیدی صورت گرفت و در حال حاضر باید تملکاتی در آن انجام شود و پس از آن اقدام به باز شدن این مسیر کنیم.
محی‌الدینی گفت: در بازدیدی که از این محل داشتیم مقرر شد مالکین را دعوت کنیم و پس از توافق اقدام به تملک و اجرای این پروژه کنیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد، بازپیرایی چند بوستان هم امروز مطرح شد و انشاالله در مسیر اجرای طرح‌ها قرار می گیرد، گفت: برخی از این بوستان‌ها در بودجه امسال اعتبار دارند و برخی دیگر باید در بودجه سال آینده دیده شوند و آنها را هم اجرایی کنیم.
شهردار شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: خوشبختانه طرح‌ها آماده شده و مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد و به دنبال آن هستیم که بوستان محله یعقوبی این منطقه را هم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
محی‌الدینی گفت: با توجه به اینکه جوی هُرهُر که مدفن حدود ۱۰۰ عالم و مجتهد مسلم هست در طول سالین متعدد و به ویژه در سیل‌های سال گذشته با تخریب‌هایی همراه بود و در این بازدید تصمیم گیری شد که اقداماتی برای مرمت و بهسازی آن انجام شود.
وی تاکید کرد: در فاز نخست، امسال بخشی از کار آغاز می شود و با مشارکت میراث فرهنگی این پروژه اجرایی می‌شود و سال آینده هم با تصویب شورای اسلامی شهر یزد اعتبارات خوبی برای آن در نظر بگیرند.شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: درخواست داریم که استاندار محترم و فرماندار یزد اعتبارات ویژه‌ای را در سال آینده برای این پروژه که برای شهر یزد ویژه است پیش‌بینی کنند و بتوانیم با اعتباراتی که شهرداری در نظر می‌گیرد به جمع‌بندی خوبی برسیم و اینجا برای استفاده همه مردم شهر بازپیرایی و بهره‌برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار