مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 350 نفر از مبلغان و مبلغات همزمان با دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 16 October 2015
مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 350 نفر از مبلغان و مبلغات همزمان با دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام داوود عباسی مکتب سرخ عاشورا را مکتب انسان‌سازی دانست و اظهار کرد: ماه محرم فرصتی برای تبیین سیره امام حسین (ع) و قیام عاشوراست.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مجالس سوگواری امام حسین (ع) تنها در بیان مصیبت و گریه خلاصه نمی‎شود، گفت: باید ابعاد فلسفه عاشورا و قیام سرخ حسینی برای مردم تبیین شود.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در ماه محرم و صفر افزود: برنامه‌های امسال با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تبیین جایگاه ولایت، سبک زندگی اسلامی، الگوگیری از آموزه‌های عاشورا، مقابله با آسیب‌ها و تحریفات برگزار می‌شود.

وی از اعزام 350 نفر از مبلغان به مناطق مختلف شهرستان ملایر در ایام محرم خبر داد و گفت: اعزام مبلغان همزمان با شب اول محرم آغاز می‌شود.

عباسی تصریح کرد: این افراد با همکاری تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و حوزه علمیه به مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دینی، مشاوره، پاسخ به شبهات اعتقادی، برگزاری برنامه‌های سوگواری با همکاری مداحان و مردم و... از برنامه‌های مبلغان خواهد بود.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فعالیت 300 هیئت مذهبی ثبت شده زیر نظر تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با ایام محرم برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری عزاداری در سطح شهرستان، پخش غذای نذری و دیگر نذورات مردمی توسط هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم استقبال از محرم توسط هیئت‌های مذهبی و مداحان ملایر، تعمیم چند نفر از طلاب جوان ملایر، برگزاری زیارت عاشورا، مراسم روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در عزاداری سید و سالار شهیدان، و... را از دیگر برنامه‌های ایام محرم در ملایر دانست.

عباسی به برگزاری مراسم باشکوه تجمع عاشوراییان با حضور هیئت‌های مذهبی ملایر و دسته‌های عزاداری در ملایر اشاره کرد و گفت: این تجمع در مقابل حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری نماز باشکوه ظهر عاشورا همزمان با روز عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای ملایر اشاره کرد و و افزود: نماز ظهر عاشورا با حضور مردم به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سرزمین کربلا برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار