هزاران نفر از مردم و هیات‌های مذهبی شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی امروز(جمعه) همزمان با عاشورای حسینی به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) حرکت کردند و با حضور در جوار این بارگاه منور در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 29 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مردم شیراز براساس سنت‌های دیرینه خود همزمان با روز عاشورا در قالب هیات‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، مسیر خیابان‌های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را عزاداری کردند و با حضور در جوار این بارگاه منور به سوگواری پرداختند.

شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) همزمان با عاشورای حسینی، سراسر حزن و اندوه است و دوستداران و ارادتمندان امام حسین(ع) در عزای شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا و یاران با وفایش به سوگ نشسته‌اند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) از نخستین ساعات روز عاشورا مملو از جمعیت عاشقان امامت و اهل بیت(ع) و دسته‌ها و هیات‌های عزاداری بود که به سمت این حرم مطهر در حرکت بودند.

 

عزاداران حسینی از زن و مرد، پیر و جوان و کودک مسیرهای مختلف منتهی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را طی کردند تا ضمن حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان کربلا، در نماز جمعه عاشورایی نیز شرکت کنند.

علاوه بر شیراز مردم سایر نقاط استان فارس نیز همزمان با روز عاشورا به سمت امامزادگان عظیم الشان و گلزار شهدا حرکت کردند.

همچنین همزمان با ظهر عاشورا گروه‌های تعزیه خوانی متشکل از جوانان و نوجوانان حسینی در نقاط مختلف استان با اجرای تعزیه خوانی صحنه‌هایی از حماسه کربلا را به نمایش گذاشتند.

 

از جمله حواشی مراسم امروز عاشورای حسینی در شیراز حضور گروهی از گردشگران خارجی در این مراسم و همراهی آنها با دسته های عزاداری بود.

گردشگران در طول مسیر با دسته های سینه زنی و زنجیرزنی که به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حرکت بودند همراهی می کردند و از این مراسم عکس و فیلم تهیه می کردند.

 

شب گذشته نیز حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میعادگاه مردم ولایتمدار و مومن و عزاداران حسینی از سراسر استان به ویژه شهر شیراز بود و هیات‌های مذهبی و دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف شهر شیراز در این حرم مطهر به عزاداری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار