همزمان با عاشورای حسینی مردم عزادار استان سیستان و بلوچستان در قالب صدها هیئت عزاداری در شهرها و روستاهای استان با حضور در حسینیه‌ها و مساجد بر سر و سینه زدند و مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) را به عزا نشستند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ 29 July 2023

همزمان با عاشورای حسینی، مردم عزادار استان سیستان و بلوچستان در قالب صدها هیئت عزاداری در شهرها و روستاهای استان با حضور در حسینیه‌ها و مساجد بر سر و سینه زدند و مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) را به عزا نشستند.

مردم سیستان و بلوچستان، زمینی که در آن عزاداری و انس با امام حسین(ع) در دل مردم جاری است، هر ساله در روز عاشورا با حضور و تجمع باشکوه عاشوراییان ارادت خود را به سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند. مردمان این سرزمین با حضور پرشور در مراسمات عاشورایی، نشان می‌دهند که اندوه و عشق به اهل بیت(ع) در سینه‌هایش همچنان زنده است.

در روز عاشورا، خیابان‌ها و کوچه‌های شهرهای سیستان و بلوچستان به رنگ و بوی ماتم پیراسته شده و مردم با پوشیدن لباس‌های سیاه، با حسینیه‌ها و تکایا در این منطقه ارتباط برقرار می‌کنند. این مراسمات با سینه‌زنی و زنجیرزنی، همه را به شور و شعف عاشورایی می‌کشاند.

فریاد یا حسین(ع) و ناله‌های ماتمی که از اعماق دل‌هایشان بیرون می‌جوشد، همه را به سوی دسته‌های عزاداری می‌کشاند. این جمعیت پرشور آمده تا دریای عشق با اباعبدالله(ع) را به نمایش بگذارد.

این جمعیت پرشور، با حضور در مراسمات عاشورایی، علاوه بر ابراز ارادت و احترام خود به امام حسین(ع)، نشان از وحدت و همدلی مردم سیستان و بلوچستان است که هر سال، در این روز برای نشان دادن عشق و ارادت خود به امام حسین(ع)، به صحنه می‌آیند تا نشان دهند اباعبدالله محور وحدت است.

مردم سیستان و بلوچستان در این مراسمات با حضور پرشور، نشان می‌دهند که عشق و ارادت به امام حسین(ع) در سینه‌هایشان همچنان زنده است و آماده‌اند هر ساله در این روز برای ابراز این عشق و ارادت، به صحنه بیایند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار