سراسر استان خوزستان در نهمین روز از ماه محرم مصادف با روز تاسوعای حسینی، غرق در ماتم و عزای سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 27 July 2023

عاشقان سالار شهیدان از شب گذشته با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در کوچه‌ها و مراکز اصلی شهر به عزاداری پرداختند.

در تمامی مساجد و حسینیه‌های استان و حرم علی بن مهزیار اهوازی نیز سوگواران و هیات‌های عزاداری، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند و روحانیون با حضور در بین عزاداران، فضلیت‌های این امام همام را بازگو کردند تا در زندگی الگو قرار گیرد.

حضوربا شکوه کودکان و جوانان و حتی سالمندان در جمع عزادارن، نشان دهنده عشق و علاقه عمیق این گروه به سالار شهیدان است که در قلب آنها نفوذ کرده است.

دوستداران امام حسین (ع) در کوچه و خیابان با پخش نذری از جمله آش، شربت، شله زرد و انواع غذاها بین مردم و به ویژه نیازمندان دین خود را به این امام عزیز و یارانش ادا کردند.

ادارات و سازمان های مختلف نیز با نصب پارچه نوشته‌هایی بر سر در واحدهای خود، تاسوعای حسینی را گرامی داشتند.

محدودیت‌های ترافیکی در روز تاسوعای حسینی به ‌منظور ایجاد نظم و امنیت ترافیکی مطلوب برقرار شده تا برنامه‌های گرامیداشت این روز بزرگ به خوبی برگزار شود.

بر اساس این گزارش کلیه نیروها و تجهیزات اورژانس خوزستان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور امدادرسانی به مردم در صورت بروز حوادث احتمالی به حالت آماده باش قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار