کد خبر: ۱۱۱۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 25 July 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

خوزستان سراسر سیاه پوش عزاداری ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ یار باوفای ایشان است برنامه‌های مذهبی در شهرهای مختلف استان با حضور پررنگ جوانان نوجوانان و کودکان در حال برگزار است مشتاقان اهل بیت علیهم السلام عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت با برپایی عزاداری برپایی مجالس روضه و سینه زنی همچنین تهیه و توزیع غذا نذری میان نیازمندان و عزاداران نشان می‌دهند.

در سراسر استان خوزستان از دیرباز آیین‌های عزاداری سنتی ویژه ماه محرم برگزار می‌شد که سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است و حالا در دهه ۱۴۰۰ اینک جوان نان هستند که ادامه دهنده راه آنها در پایبندی به عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین ثابت قدم مانده‌اند.

فرقی نمی‌کند گرمای هوا باشد یا سرمای سوزان زمستان، آسمان آلوده باشد یا خاک مهمان شود مجالس عزاداری امام حسین (ع)همیشه پرشور برگزار می‌شود و پای کار امام حسین (ع) ایستاده‌اند مکتب امام حسین را سرلوحه کار خود قرار دادند.

عشق به امام حسین علیه السلام پیر و جوان نمی‌شناسد مردم عزادار خوزستان با پرپایی آیین های مختلف مانند عزاداری شیرخوارگان حسینی ، همایش احلامن العسل ویژه نوجوانان، عزاداری یوم العباس و تاسوعا و عاشورای حسینی همچنين شب شام غریبان در مسیر اهل بیت گام برمی‌دارند.

در راه امام شهید و در مجالس عزاداری خالصانه با هر چه در توان دارند ایستاده اند و خستگی برای آنها معنا ندارد خواسته همه عزاداران حسینی سلامتی و ظهور امام زمان(عج) است تا بتوانند در رکاب امام باشند و امام عصر را یاری رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار