همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه محرم به نام روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) در حرم شاهچراغ (ع) و ۷۵۰ نقطه فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 21 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) امروز ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با سوم محرم مملو از حضور مادران داغدار و شیرخوارگان و طفلان معصومی بود که با سربند‌های منقش به نام زیبای یا زهرا (س) یا علی اصغر (ع) و ملبس به لباس‌های سبز و سیاه به یاد کوچکترین شهید کربلا ناله می‌کردند.

مادران داغدار همچنین کودکان و طفلان شیرخوار خود را بر روی دستان پرمهر خود می‌گرفتند و به یاد علی اصغر، حسین (ع) و حضرت رباب (س) ناله می‌کردند و زیباترین جلوه معرفت و عشق را به یادگار گذاشتند.

امروز هر مادری با چشمانی گریان و فریاد یا حسین (ع)، یا زینب (س) طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر می‌کرد تا بلکه شفای ۲عالم فرزند خود در این روز عزیز را تضمین کند.

در این میدان عشق امروز هر کس به طریقی دل در گرو مولای خود می‌داد، مادری که گونه‌های پراشکش را بر سیمای خاموش و گریان فرزند کوچکش می‌گذاشت و غریبانه می‌نالید و آنیکی مادری که فرزند معلول شیرخوارش را برای شفا در حرم امن مکتب حسین (ع) آورده بود و آرزوی شفایش می‌کرد.

آن یکی مادر جانسوز که طفل شیرخوارش را با گریه‌های پر اشک ونالان بر روی دست می‌گذاشت، خود می‌کوشید تا از ورای پرده‌های اشک مظلومیت حسین و فرزندان و یارانش را تماشا کند.

امروز خیل جمعیت مشتاق وارادتمند به مکتب عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش در حرم شاهچراغ (ع) جوابگوی انبوه عاشقان و دلدادگان نبود.

در این آیین‌ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق پیرامون نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

به گفته شاهرخ صبوری رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارس در این آیین ۱۲۰ هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان دوخته و در اختیار نوزادان قرار گرفت و این همایش عظیم در ۷۵۰ نقطه استان برگزار و مادران با طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) همنوایی کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار