مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برپایی خیمه‌های معرفت افزایی و جهاد تبیین در ۱۰ نقطه شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 20 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حجت الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: مرددم استان کرمانشاه از دیرباز عاشق و دلداده امام حسین (ع) بوده‌اند و این استان به مسیر کربلا و دروازه نجف مشهور است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی کرمانشاه امسال پس از برپایی جشن خیابانی غدیر اقدام به سیاه پوشانی حسینیه‌ها، تکایا و کوچه و خیابان‌ها کردند و این بیرق‌های عزا تا آخر ماه صفر باقی خواهد ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه قرارگاه محرم به دستور استاندار کرمانشاه راه اندازی شده و مدیریت آن با سازمان تبلیغات اسلامی است.

احمدی با اشاره به مصوبه قرارگاه محرم، بیان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، طلاب و روحانیون، دانشجویان و گروه‌های مردمی خیمه‌های معرفی افزایی و جهاد تبیین در ۱۰ نقطه شهر کرمانشاه و در ۲ نقطه سایر شهرستان‌ها برپا می‌شود.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه نخست ماه محرم، ادامه داد: اجتماع شیرخوارگان حسینی، اجتماع عاشوراییان، اجتماع احلی من العسل و اجتماع نوجوانان از دیگر برنامه‌های ماه محرم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با هماهنگی صورت گرفته پلیس برای حفظ نظم و امنیت در کنار هیئت‌های مذهبی خواهد بود و امیدواریم همانند سنوات گذشته مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

احمدی با اشاره به برگزاری ستاد شئون فرهنگی در دفتر نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه، اضافه کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده به هیئت‌های مذهبی اعلام شده تا پیش از ساعت ۲۴ مراسم عزاداری را در فضای باز خاتمه دهند تا برای سایر عموم مردم مزاحمت ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز موضوع اعزام مبلغ در حال انجام است و ۸۰۰ روحانی غیر بومی در استان کرمانشاه حضور دارند و گردهمایی تبلیغ نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار