مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: کارگاه‌ها و تاسیسات غیر مجاز شارژ گاز مایع به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 02 July 2023

علی داوودی با اشاره به اهمیت توجه به استاندارد در تاسیست گاز مایع اظهار کرد: تاسیسات گاز مایع (حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع) مشمول مقررات استاندارد اجباری شماره ۸۴۱ استاندارد ملی ایران هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث‌های ایمنی، کیفیت و تامین سلامت عمومی جامعه و به منظور استانداردسازی و ایمن‌سازی تاسیسات، اداره کل استاندارد استان در راستای انجام وظایف خود اقدام به ساماندهی، نظارت بر عملیات بازسازی، نوسازی و جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع استان کرده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: در این راستا کمیته‌ای با حضور کارشناسان اداره‌کل استاندارد، سازمان صمت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز و منطقه آبادان و شرکت‌های توزیع ‌کننده گاز مایع، تشکیل و به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار نسبت به تشکیل کارگروه بازرسی مشترک اقدام شده است تا از سلامت شیر و سیلندرهای گاز مایع در گردش و فعال بودن حوضچه تست غرقابی سیلندر اطمینان حاصل شود.

داوودی ادامه داد: در این زمینه با توجه به وجود استانداردهای اجباری و به منظور حفظ ایمنی شهروندان، در بازرسی ها، کارگاه‌ها و تاسیسات غیرمجاز شارژ گاز مایع به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع گاز مایع نیز دارای قوانین و استانداردهایی است که باید از سوی این شرکت‌های توزیع‌کننده و همچنین شهروندان مورد توجه قرار بگیرد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار