مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازپیرایی میدان تاریخی وقت‌الساعه در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 28 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علیرضا نقوی در بازدید از میدان وقت الساعه یزد با اشاره به اینکه میدان وقت‌الساعه یکی از میدان‌های شهری و فضاهای درون محله‌ای بافت تاریخی یزد است که در جوار مسجد جامع و بقعه سید رکن‌الدین قرار دارد.

وی در ارتباط با پیشینه تاریخی این میدان مهم شهر یزد خاطرنشان کرد: در این میدان آثار تاریخی از دوره‌های ایلخانی، صفویه، قاچاریه و پهلوی جای گرفته است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: بر خلاف برخی از فضاهای شهری و تاریخی یزد، این میدان در گذر زمان از دستخوش تغییرات و حوادث مصون مانده است.

نقوی در ارتباط با اهمیت و ارزش این میدان گفت: از آنجا که شاخص ساعت آفتابی یزد در گذشته در این میدان نصب شده بود، میدان با نام وقت‌الساعه معروف شده و الان هم به همین عنوان شناخته می‌شود.

وی افزود: بحث بازآفرینی و بازسازی این میدان توسط مشاوران و با همکاری دانشگاه یزد توسط حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد انجام شد و پس از تصویب طرح، به همت همکاران ما در مجموعه شهرداری بافت تاریخی یزد عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد اعتبار این پروژه را بالغ بر 33 میلیارد ریال دانست و گفت: در این پروژه بحث کف‌سازی و اصلاح جداره‌های میدان در دستور کار قرار گرفته است.

نقوی ادامه داد: همچنین در جریان انجام عملیات‌ عمرانی در این میدان، آشکارسازی پایاب قنات زارچ و برخی دیگر از فضاهای شهری که در گذشته در این میدان قرار داشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و طبق زمان‌بندی انجام شده، در مردادماه این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار