معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور از ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد و گفت: این تصمیم ممنوعیت برای ارتقای امنیت اجتماعی اتخاذ شده و از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل مختلف جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «هوشنگ یوسفی» روز سه‌شنبه در جلسه توجیهی جلوگیری از اتباع خارجی در واحدهای صنفی که در سرسرای بخشداری شهرستان کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و بنا به قوانین و مقررات مرتبط با حضور اتباع بیگانه، واحدهای صنفی باید از بکارگیری اتباع بیگانه و غیرمجاز بدون پروانه کار، در مشاغل مختلف خودداری کنند زیرا رعایت نکردن این قوانین موجب بروز مسائلی در حوزه بکارگیری نیروی کار ایرانی، وارد شدن زیان به کارفرمایان، بیکاری کارگران ایرانی و مسائلی از این دست می شود که خود زمینه ساز آسیب های بزرگتری خواهد بود.

وی افزود: کنگاور به لحاظ وضعیت خاص جغرافیایی و وجود کوره های آجرپزی و دیگر مشاغل مشابه محل امنی برای اشتغال و سکونت اتباع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور بیان کرد: چنانچه متصدیان امور صنفی اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افراد دارای پراونه منقضی کار را بکار گیرند برابر ماده ۱۸۱ قانون مجازات اسلامی با آنان برخورد قانونی می شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: روزانه گشت‌های ویژه با مشارکت فراجا و اتاق اصناف واحدهای صنفی را بازدید و با تخلف بکارگیری نیروی غیرمجاز اتباع خارجی برخورد خواهند کرد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار