تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ساماندهی فعالیت‌های کوه نوردی و گردشگری در پناهگاه حیات وحش شیرکوه مابین ادارات کل حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان استان یزد منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 08 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، امروزه یکی از حادترین مشکلات پیش رو گردشگاههای طبیعی، چگونگی مدیریت بازدید کنندگانی است که با فرهنگ های مختلف به محیط زیست طبیعی رو می آورند و این در حالی است که بسیاری از مناطق مورد بازدید طبیعت گردان در زمره اکوسیستم های حساس و آسیب پذیر بوده و به هیچ عنوان تاب تحمل آشفتگی‌ها و ناهنجاری‌های ایجاد شده را ندارند.

در همین راستا و به منظور نهادینه سازی فرهنگ طبیعت گردی پایدار و تقویت زیرساختهای حفاظتی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه از طریق تعامل و مشارکت دستگاههای اجرایی ذیربط، تفاهم نامه همکاری مابین ادارات کل حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان استان یزد منعقد شد.

توسعه همکاری‌های سه جانبه به ‌منظور ساماندهی و رفع مشکلات موجود در حوزه طبیعت‌گردی و کوه پیمایی پناهگاه حیات وحش،  مدیریت و برنامه ریزی مبتنی بر اصول زیست محیطی و طبیعت گردی پایدار جهت ورود طبیعت گردها و کوهنوردان (اعم از داخلی و خارجی) به پناهگاه حیات وحش، تصمیم سازی و بهبود نظام مدیریتی جهت حفظ محیط زیست منطقه از طریق همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط و دیگر موارد از اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر پنج ماده، در سه نسخه تنظیم و توسط طرفین تفاهم نامه، امضاء و مبادله شد و مدت اعتبار آن از تاریخ امضاء دو سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار