رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: لازم است شهرداری به مالکانی که برای ساختمان آن‌ها رأی تخریب صادر شده بود اما اکنون می‌توانند با مراجعه به شهرداری آن را به جریمه تبدیل کنند از طریق تماس و پیامک اطلاع رسانی کند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 01 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، عزیزالله سیفی، در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورا افزود: این قانون تا پایان آذر ماه، شامل املاک مشمول حکم تخریب است و با توجه به اینکه بعد از این تاریخ دیگر قابلیت تمدید را نخواهد داشت لازم است تا مالکین مشمول حکم تخریب از این قانون مطلع شوند و نسبت به رفع تخلف ملک خود اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان دارد هنوز تعداد زیادی از مالکین مشمول حکم تخریب از این قانون بی اطلاع باشند این موضوع باید بصورت گسترده تر در تبلیغات شهری شهرداری نیز قرار بگیرد و شهروندانی که مشمول می شوند در اسرع وقت به شهرداری مراجعه کنند.

سیفی در خصوص تبدیل رأی تخریب به جریمه گفت: احکام پرونده ساختمان‌هایی که به دلیل تخلف در سال‌های گذشته برای آن‌ها حکم تخریب صادر شده، اما به نحوی برای رفع تخلف اقدام کرده اند، بار دیگر در کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ بررسی و در صورت امکان، حکم تخریب به جریمه تغییر می‌یابد.

سیفی تاکید کرد: این اقدام فقط برای ساختمان‌هایی که به هر نحوی تخلف آن‌ها رفع شده است، اجرا خواهد شد و بر تمامی رأی‌های تخریب، صدق نمی‌کند.

۷۰ درصد ساخت و سازهای استان بدون اخذ پروانه و خارج از طرح چارچوب قانونی این مجموعه و شهرداری ها از سوی مالکان ساخته و چنین پرونده های ساختمانی معمولا به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار