رئیس هیات سوارکاری یزد از برگزاری سی و سومین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب به میزبانی این استان در شهرستان اشکذر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 31 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سعید ابوطالبی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به ظرفیت این استان در رشته سوارکاری، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های مختلف و آموزش از جمله مهمترین محورهای توسعه ورزشی استان در رشته سوارکاری است.

وی برگزاری سی و سومین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب از امروز در این استان، افزود: این دوره از مسابقات زیبایی در رده C ایکاهو طی ۱۰ تا ۱۲ خردادماه در محل مجتمع سوارکاری بیک در شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

رئیس هیأت سوارکاری استان یزد گفت: در این دوره از رقابت‌ها ۱۰۰ راس از باکیفیت‎ترین و زیباترین اسب‌های اصیل عرب سراسر کشور در رده خون خارجی طی سه روز با هم رقابت می‌کنند.

ابوطالبی در ادامه با بیان این‌که ۷۰ درصد کادر برگزاری این رقابت‌ها بومی هستند، تصریح کرد: قضاوت این دوره از مسابقات را «عبدالجواد الرخلانی» از سوریه، «شهرزاد امیراصلانی» و «حسین طاهری» از کشورمان برعهده دارند.

رئیس هیات سوارکاری استان خاطرنشان کرد: استان یزد با فعالیت ۳۳۰ باشگاه سوارکاری و پرورش اسب و بیش از پنج هزار راس اسب اصیل عرب به عنوان قطب کشور در این حوزه شناخته می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: استان یزد تا قبل از امسال تنها استانی در کشور بود که سالانه دو مرتبه جشنواره زیبایی برگزار می‌کرده ولی امسال برگزاری سه دوره مسابقات زیبایی را در دستور کار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار