رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان با هدف پیشگیری و کاهش سرقت موتورسیکلت توصیه های آموزشی لازم را به شهروندان ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 27 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سرهنگ "حسین منصوری"در خصوص راه های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت در سطح استان، اظهار داشت: از ميان جرائم عليه اموال، "سرقت موتورسیکلت" از جمله سرقت های رایج در سطح کشور بوده و داراي اهميت ویژه ای است و آمارها حاكي از آن است ¬كه سرقت این وسیله نقلیه به دلیل سهولت در سرقت در مقايسه با دیگر سرقت ها بيشتر رخ مي‌دهد.
رئیس پلیس پیشگیری استان یزد ادامه داد: سارقان با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسايل نقليه‌اي را كه فاقد لوازم و تجهيزات ايمني مناسب بوده و در¬مكان خلوت پارك باشند يا سوئيچ بر¬روي ¬آن‌هاباقي ¬مانده باشد، به¬ سرقت مي‌برند.
سرهنگ منصوری افزود: سارقان حرفه‌اي خودرو و موتورسیکلت، افرادي هستند كه از مهارت و سرعت عمل بالايي براي راه‌اندازي و روشن کردن وسايل نقليه از قبيل قطع سيستم هشدار دهنده، بازكردن درب خودرو و قفل و زنجير برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارك اقدام به فروش خودرو مي‌كنند.
این مسئول انتظامی تشریح کرد: اينگونه¬ وسايل نقليه معمولاً به¬ منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها ¬يا براي انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار مي‌گيرندو خوشبختانه درصد بالايي از اين موتورسیکلت ها ی مسروقه توسط پليس كشف مي‌شود.
سرهنگ منصوری خاطرنشان کرد: با تمام اين اوصاف حتي حرفه‌اي‌ترين سارقان خودرو و موتورسیکلت نيز به دنبال سرقت‌هاي كم دردسر هستند و بالا بودن امنيت این وسایل نقلیه و يا نصب لوازم ايمني و بازدارنده بر روي آنها، تا¬حد زيادي باعث مي‌شود تا از سرقت اين ¬نوع وسايل نقليه چشم‌پوشي كنند، بنابراين انجام اقدامات پيشگيرانه توسط افراد جامعه را مي‌توان اصلي‌ترين گام براي مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان یزد تاکید کرد: شهروندان می توانند هرگونه گزارش های خود را از طریق سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی و یا از طریق سامانه 197 دفتر نظارت همگانی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار