رئیس دانشگاه آزاد یزد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اینکه برنامه تحولی دانشگاه آزاد یزد در حال اجراست گفت: این برنامه در قالب طرح 5 ساله تدوین شده که دو سال از آن گذشته است.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 21 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا دهقانی در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: اگر روابط‌عمومی‌ها بخواهند اثرگذار باشند باید رسانه‌ها را ابزار اصلی خود قرار بدهند.

دهقانی با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ماه سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: تمام منابع مالی دانشگاه آزاد توسط مردم تامین‌ می‌شود و همه درآمد آن هم صرف خود دانشگاه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اینکه امسال چهل و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد یزد است افزود: 10 واحد دانشگاه آزاد در استان وجود دارد که بزرگترین شبکه ملی و جهانی دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با سه وزرات خانه اموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارت علوم کار می‌کند، همکاری دانشگاه آزاد با وزارت آموزش و پرورش در استان یزد در قالب 23 مدرسه با 4200 دانش آموز است که از سن دو سالگی تا دیپلم در این مدارس حضور دارند.

دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند گفت: در طول۴۰ سال گذشته ۱۲۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تعداد رشته‌های این دانشگاه را 350 کد رشته دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تغییر و تحول است و برای این منظور برنامه پنج ساله در حوزه تحول دانشگاه ایجاد شده و از دو سال قبل اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یزد سال گذشته رتبه برتر در مهارت‌آموزی را کسب کرده گفت: برای اولین بار در استان یزد طرح مهارت‌آموزی دانشجویان را از اول مهر در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر ۳۲۰ نفر دانشجوی بورسیه مهارتی در مقطع کاردانی در استان داریم.

دهقانی به ایجاد کارگاه‌های واقعی تولید در دانشگاه که سال گذشته افتتاح شد اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این کارگاه‌ها در دانشگاه توانمند‌سازی دانشجوی طراحی لباس و یادگیری نکات فنی و تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید در فضای واقعی کار صورت بگیرد و ضمن علوم نظری از علوم کاربردی هم استفاده شود افزود: رشته کاردانی ترمیم بدنه خودرو برای نخستین بار در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی یزد راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در ارتباط با تغییر در سیستم آموزشی دانشگاه گفت: در دانشگاه آزاد واحد اشکذر، راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی که وارد خط تولید برق شده را داشتیم که هم باعث تقویت دانشجویان فنی واحد برق می‌شود و هم تولید از انرژی آن بهره برداری می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار