به دلیل آماده نبودن زیرساخت ؛
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازی سامانه مدیریت زمین ، تصرف غیرقانونی املاک به حداقل ممکن می رسد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 15 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عیسی حسنی با بیان اینکه اجرای این سامانه به دلیل آماده نبودن زیرساخت تاکنون در این استان ایجاد نشده است افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ طرح اولویت‌دار استان کهگیلویه و بویراحمد باید به سرعت اجرا شود.
وی با بیان اینکه سامانه پنجره واحد زمین برای مقابله با زمین خواری راه اندازی شده است، ادامه داد: با راه اندازی این سامانه ، تصرف غیرقانونی و دست درازی بر املاک کوتاه می‌ شود.
حسنی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جرائم در حوزه زمین شکل می‌گیرد، این سامانه تخلف‌ها را در حوزه املاک مشخص کرده و از آن جلوگیری می‌کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم در حوزه اراضی و املاک ، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها و جلوگیری از جعل استعلامات، ارتقاء مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک، یکپارچه شدن اطلاعات در حوزه اراضی، پرهیز از هدر رفت منابع بیت‌المال و کاهش زمین خواری را از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه پنجره واحد زمین برشمرد.
وی از شهروندان خواست برای اجرای طرح‌های اقتصادی ، با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مُستعد بهره‌برداری در قالب طرح‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به دستگاه‌های متعدد در زمان کوتاه‌تری مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار