یک باب مدرسه ۶ کلاسه دخترانه در مقطع متوسطه در روستای «کل کش» از توابع دهستان حیدریه بخش گواور شهرستان گیلانغرب روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان و دانش آموزان و رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 15 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا فرماندار گیلانغرب در حاشیه آیین افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه ۶ کلاسه با مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۹۰ متر مربع با ۳۵ میلیارد ریال به نام خانم «ترمه طباطبایی رفیعی» ساخته شده است.

«وحید محمدی» افزود: این مدرسه توسط سید «حسن طباطبایی» یکی از خیران مدرسه ساز به نام نوه خود خانم «ترمه طباطبایی رفیعی» ساخته شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع بعد از زلزله سال ۹۶ تا کنون، ۱۲۰ کلاس درس به همت خیران به ظرفیت مدارس این شهرستان افزوده شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هیچ روستایی حتی با تعداد کمتر از پنج دانش آموز نیز نباید از حضور در فضای آموزشی محروم شود.

سید «حسن طباطبایی» خیر مدرسه ساز گیلانغربی نیز در حاشیه افتتاح این مدرسه گفت: نیتم این بود که مدرسه ای که بسازم بنام نوه کوچیکم باشد تا در آینده ادامه دهنده راه من باشد.

در آیین افتتاح این مدرسه «غلامحسین افتخاری» رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه و جمعی از خیران مدرسه ساز و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در شهرستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

۹ هزار و ۸۵۰ دانش آموز و پیش دبستانی در ۲۳۵ آموزشگاه در سطح شهرستان گیلانغرب مشغول به تحصیل هستند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار