جانشین طرح ساماندهی خانواده استان یزد تلاش برای افزایش جمعیت جوان کشور را مسئولیتی ملی دانست و گفت:‌ از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از خانواده‌ها در راستای افزایش جوانی جمعیت حمایت می کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 15 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، سعیدعبداللهی جانشین طرح ساماندهی خانواده یزد با اشاره به این‌که تنها یک نهاد نمی‌تواند موضوع ازدواج و فرزندآوری را  به سرانجام برساند بلکه تمام نهادهی فرهنگی و اجتماعی باید همکاری و همت کنند، اظهار کرد: مهمترین مباحثی که در استان دنبال می‌کنیم،‌ افزایش ازدواج،‌ افزایش فرزندآوری،‌کاهش سن ازدواج در بین جوانان است.

وی جهیزیه را یکی از دغده‌های مهم خانواده‌ها دانست و افزود: در این خصوص با چندین نهاد و تشکل در حوزه خانواده فعال هستند همکاری بسیار خوبی داریم و سعی شده بسته جهیزه کامل تهیه شود تا هیچ خانواده‌ای به دلیل نبود جهیزیه دغدغه ازدواج دخترشان را نداشته باشند.

جانشین طرح ساماندهی خانواده استان یزد شبکه فعال ازدواج استان "شفا" یکی از تشکلهای بسیار فعال در حوزه ازدواج و خانواده دانست و افزود:‌ در این مجموعه ست کامل جهیزیه بروزو بدون هیچ کمبودی برای دختران در سن ازدواج آماده شده است تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

عبداالهی با اشاره به این‌که موضوع جمعیت دغدغه نیست بحران هولناک است خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ۱۰ونیم درصد جمعیت کشور سالمند است با این سیر رشد جمعیت تا ۲۵سال آینده ۳۰درصد جمعیت کشور بالای ۶۰سال خواهند بود و به عنوان سه کشور سالمند جهان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که در حوزه جوانی جمعیت قوانین حمایتی خوب و مناسبی وجود دارد که خانواده‌ها از آن بی خبرند، گفت: طبق ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده تاکید دارد خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر به دنیا می آید ،‌سازمان مسکن و شهرسازی مکلف است ۲۰۰متر زمین بجز کلان‌شهرها یا واحد آپارتمانی طرح ملی مسکن اقدام کند.

عبدااللهی با بیان این‌که طرح‌های تشویقی خوبی برای ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده گفت:‌ افزایش ۱۰۰درصدی حق اولاد و حق عائله مندی،‌ ممنوعیت اخراج به دلیل مرخصی بارداری ،‌ استفاده از مکان‌های فرهنگی و ورزشی و سینما بصورت نیم بها برای خانواده های داری بشتر از ۳فرزند را از جمله اقدامات انجام شده دانست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از خانواده،‌ ستاد فرمان امام مکلف است برای خانواده‌هایی که از لحاظ معیشت مشکل دارند و فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها به دنیا می‌آیند لوازم بهداشتی،‌ پوشک و نیاز‌هایی که یک نوزاد تا دوسالگی دارد را تامین کند.

جانشین طرح ساماندهی خانواده استان یزد با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۵ تعداد تولد نوزادن در استان یزد ۲۷هزار تولد بوده است گفت: ۱۰هزار نفر از تعداد تولد در استان کم شده و در حال حاضربه ۱۷هزار تولد در سال رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار