معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از رتبه برتر یزد در تعداد موافقت اصولی گردشگری در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 14 May 2023

محمد میر شمسی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از گردشگری به‌عنوان بخشی که موجب رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی می‌شود نام برد و گفت: اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری استان، با جدیت دنبال می‌شود و ما به‌منظور کاهش بیکاری به‌ویژه در بین جوانان از پروژه‌های سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا به‌صورت جدی حمایت می‌کنیم و به‌منظور رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار، برنامه‌ریزی لازم جهت توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های مناسب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او با اشاره به صدور ۲۳۹ موافقت اصولی در سال گذشته در استان، گفت: یزد در رتبه برتر و در کنار استان‌های فارس و گلستان، در سال ۱۴۰۱ دارای بالاترین تعداد موافقت اصولی صادرشده در کشور بوده است.
 
 محمد میر شمسی گفت: این موافقت‌ها با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴۸۷۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی صادرشده که در صورت ایجاد و تکمیل این واحدها، زمینه اشتغال برای ۲۱۶۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.
 
 میر شمسی تصریح کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی در استان مربوط به پروژه‌های بوم گردی با تعداد ۱۱۸ مورد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار