فرمانده سپاه استان البرز گفت: شهید همدانی یکی از فرماندهان موفق بود که به گفته سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی یک انسان خطرپذیر و ولایی بود.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 12 October 2015
مراسم بزرگداشت شهید حاج حسین همدانی از شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع)،‌ بعد از ظهر امروز با حضور گسترده مسئولان ارشد استان البرز، فرمانداران، مدیران کل ادارات،‌ خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف جامعه به ویژه طلاب و دانشجویان برگزار شد.
در بخشی از این مراسم سردار علی استادحسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) طی سخنانی اظهار داشت: فرماندهان لشگر همیشه در جنگ صف اول بودند وهمین امر سبب همراهی نیروهای بسیجی با آنان می شد.
وی ادامه داد: نخستین خصوصیت این شهید بزرگوار ولایت مداری و شجاعت بود و بسیجیان با دیدن این روحیه در سردارها خود را فدا می کردند.
استاد حسینی گفت: این سرباز ولایت قبل از انقلاب سرباز امام (ره) بود و یکی از ارکان نیروهای انقلاب به شمار می رفت.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: درطول هشت سال دفاع مقدس این شهید بزرگوار در همه صحنه ها حضور داشت و امروز به برکت انقلاب اسلامی نیروهایی پرورش یافته اند که زمین، زمان و موقعیت برای آنان مهم نیست.
وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی یکی از فرماندهان موفق بود که به گفته سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی یک انسان خطرپذیر بود.
استاد حسینی اضافه کرد: قبل از انقلاب این شهید بزرگوار نیز از بازوان امام (ره) و انقلاب اسلامی بود به طوری که قبل از جنگ بخ عنوان یک فرمانده باهوش نقش آفرینی کرد.
وی یادآورشد: شهید همدانی بیش از 95 ماه را درجبهه بسر برد و تنها به دفاع از انقلاب اسلامی فکر می کرد و امروز وجود نیروهایی همچون این شهید بزرگوار سبب شده تا لشگرهای قوی شکل گیرد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: این شهید بزرگوار به رغم مجروحیت در دوران جنگ تحمیلی با دو عصا در خط مقدم حاضر می شد.
وی شهادت طلبی را یکی از روحیات شهید همدانی عنوان کرد و افزود: این شهید وقتی فتنه 88 به وجود آمد یکی از نیروهایی بود که در مقابل فتنه ایستاد و جانفشانی کرد.
استاد حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه فتنه 88 آمده بود تا ریشه های انقلاب را بسوزاند، ادامه داد: جریان فتنه شیرمردانی برای حضور در صحنه می خواست که شهید همدانی یکی از آنان بود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی که قرار شد که دفاع از انقلاب اسلامی کیلومترها دورتر باشد اولین کسی که حضور خود را در سوریه اعلام کرد، شهید همدانی بود.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شهید همدانی روحیه شهادت طلبی، ولایت مداری و نبوغ تاکتیکی داشت چراکه برای جناح هایی که در سوریه باید می آمدند از او خط بگیرند باید کسی می رفت که از همه سرتر بود.
وی افزود: اگر شهید همدانی نبود امروز اثری از دمشق و رژیم بشار اسد نیز دیده نمی شد و این شهید با سازماندهی، یک بسیج 60 هزار نفری را در آنجا سازمان داد که امروز در کنار ارتش می جنگد.
استاد حسینی ادامه داد: شهید همدانی درشهرک الزهرا (س) برای شیعیان سوریه که سه سال است مقاومت می کنند، دلسوزی کرده و مهمات و غذا در اختیارآنان قرار می داد.
وی، اظهار محبت شهید همدانی را با جوانان یکی دیگر از خصوصیات این شهید گرانقدر برشمرد و افزود: امروز یاد این بصیر ، حکیم و انسان با معنویت و با محبت پاس داشته می شود .
استاد حسینی گفت: امروز چشم های کودکان یمن ، لبنان و سوریه برای این شهید گریان است و آرزوی او برافراشته شدن پرچم اسلام درهمه جای دنیا بود که شاهد آن هستیم .
فرمانده سپاه امام حسین مجتبی (ع) استان البرز اضافه کرد: راه شهید همدانی ادامه دارد و تا نابودی آل سعود ، آمریکا و وهابیون شیرمردان و رهروان راه شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی تلاش خواهند کرد .
دراین آیین مداحان به مداحی اهل بیت (ع) پرداخته و حاضران با فریادهای هیات من الظنه ، قرائت فاتحه یاد شهید مدافع حرم سردار سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی را گرامی داشتند .
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی بعد از سال‌ها فعالیت در خط جهاد و شهادت، به خیل یاران سفرکرده خود پیوست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرماندهی لشکر 32 انصارالحسین استان همدان، فرماندهی لشکر 16 قدس استان گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس از جمله مسئولیت‌های سردار همدانی در دوران دفاع مقدس بود.
با پایان جنگ تحمیلی سردار همدانی در پست های مختلفی همچون فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 ،رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران،جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین سازمان بسیج مستضعفان به خدمت پرداخت.
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام (ره) آشنا شد و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ برد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی استان همدان، خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق پرداخت و از آنجا که چندین بار به دست ساواک دستگیر شد و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.
با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرد و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافت  و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل بر عهده گرفت.
فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشت و پس از مدتی کوتاه به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نقش بسزایی داشت.
مسئولیت عملیات فتح‌المبین ، نقش آفرینی در تشکیل یگان‌های رزم سپاه  و نخستین فرماندهی لشکر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان،  از دیگر خدمات این سردار خدوم سپاه اسلام بود.
هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان و نقش آفرینی در  عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 و معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از وی فرماندهی زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام ساخت که تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقان کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفت و تحصیل نظری و دانشگاهی هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود بر جای گذاشت.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های وی بود و معاونت مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرماندهی کهنه‌کار با کوله‌باری از تجربه و شناخت ساخت که سبب شد مسئولیت حساس‌ترین و مهم‌ترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، بر عهده او گذاشته شود.
گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

سردار حسین همدانی از فرماندهان عالی رتبه سپاه و جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع) پنجشنبه عصر پس از سال ها مجاهدت در راه خدا در مسیر حلب به دست تروریست‌های داعشی به فیض عظمای شهادت نایل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار