مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت در استان یزد گفت: سالانه میزان 560 تن گوشت بلدرچین در تفت تولید می شود که علاوه بر مصرف داخلی به عراق و برخی استان های کشور نیز صادر می شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 09 May 2023

محمد جعفری در حاشیه بازدید از واحد پرورش بلدرچین شیرکوه که با هدف حمایت از تولیدکنندگان در جهت تأمین امنیت غذایی استان و کشور انجام شد و اظهار کرد: سالانه ۵۶۰ تن گوشت بلدرچین در تفت تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخلی به استان های کرمان، تهران، فارس و ... و بخشی از آن به اربیل عراق صادر می شود.

وی افزود: در واحد پرورش بلدرچین شیرکوه که ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰ هزار قطعه بلدرچین با میانگین وزن ۲۰۰ گرم را دارد، زنجیره کامل پرورش از جوجه کشی، پرورش و نگهداری گله مادر تا کشتار و بسته بندی بلدرچین انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: هدف ازحضور میدانی در واحدهای تولیدی دام و طیور، علاوه بر مرتفع ساختن مسائل و مشکلات این واحدها، آماربرداری دقیق از میزان، کیفیت وکمیت تولیدات است.

جعفری در خاتمه به پرورش دهندگان طیور توصیه کرد برای بهره وری بهتر می توانند از نیروی کار تحصیل کرده استفاده کنند و ضمن کنترل میزان مصرف آب و خوراک به صورت روزانه، جهت افزایش تولید و پیشگیری کنترل و تشخیص به موقع بیماریهای طیوررا  در دستور کار قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار