مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سفر به شهرستان بافق از راه‌اندازی یک واحد مرکزی آب‌شیرین‌کن در این شهرستان جهت بهره‌مندی شهروندان از آب شرب پایدار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 09 May 2023

جلال علمدار در جریان سفر خود به این شهرستان از پروژه‌های آبی بافق بازدید و اظهار کرد: با وجود تنش‌های بسیار آبی در بافق ،این شهرستان با کم‌آبی مواجه بوده و یکی از نیازهای جدی آن، انتقال آب است.

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از معضل کم‌آبی این شهرستان، در وهله اول باید اصلاح الگو مصرف و حفر چاه آبی صورت گیرد، افزود: در حال حاضر چهار دستگاه آب شیر کن فعال در سطح این شهرستان وجود دارد و ما در تلاش هستیم با حذف هزینه‌های بالا و برخی مشکلات موجود، در راستای بهره‌مندی شهروندان از آب شرب پایدار، یک واحد آب‌شیرین‌کن مرکزی با ظرفیت 25 لیتر بر ثانیه در سطح این شهرستان احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به ضرورت اجرای شبکه دوم آب انتقالی از محل آب‌شیرین‌کن تا سطح شهر به همراه ۳۰ ایستگاه برداشت آب، اشاره کرد و گفت: جهت اجرای این پروژه هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که طراحی اولیه آن با همکاری فرمانداری این شهرستان صورت گرفته است.

علمدار تصریح کرد: شبکه توزیع آب شرب برای ۱۴۵ مشترک مسکن ملی نیز در سطح شهرستان بافق در حال اجرا بوده و ظرف ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار