استاندار یزد با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در استان یزد تفاوت معناداری نسبت به سال‌های گذشته داشته است گفت: این موضوع گام مهمی در تحقق این راهبرد اساسی استان به حساب می‌آمد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 08 May 2023

مهران فاطمی در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی ستاد سفرهای نوروزی 1402 استان یزد با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم و خوبی که در ایام سفرهای نوروزی در استان یزد انجام گرفت مدیریت ترافیکی بود اظهار داشت: از ماه‌ها قبل از نوروز تاکید ویژه ای داشتیم که راهبرد امسال ما نوروز بدون فوتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای این منظور جلسات متعددی برگزار شد و خوشبختانه به دلیل اقدامات صورت گرفته، آمار فوتی‌ها در استان یزد تفاوت معناداری نسبت به سال‌های گذشته داشت که این موضوع گام مهمی در تحقق این راهبرد اساسی استان به حساب می‌آمد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه همچنان باید تلاش کنیم تا روز به روز شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای باشیم تا بتوانیم راهبرد نوروز بدون فوتی را به صورت کامل محقق کرده و در طول سال هم شاهد چنین مواردی نباشیم چرا که حتی یک مورد فوتی را هم آمار زیادی می‌دانیم.

فاطمی یکی از موضوعات بسیار مهمی که در کاهش آمار فوتی‌های تصادفات نقش ایفا کرد را برپایی نوروزگاه‌ها در جاده‌های استان دانست و عنوان کرد: این نوروزگاه‌ها و خدماتی که به مسافران در این ایام ارائه شد سبب استراحت بیشتر رانندگان در مسیر جاده‌های استان و به دنبال آن کاهش آمار فوتی‌های تصادفات شد.

وی با بیان اینکه ما باید روند خدماتی که در ایام نوروز داشتیم را در طول سال ادامه دهیم گفت: ستاد خدمات سفر بیشترین تمرکز خود را بر ایام نوروز داشته که باید تمرکززدایی لازم از آن صورت پذیرد و بتوانیم در طول سال چنین خدماتی را شاهد باشیم.

استاندار یزد ادامه داد: یزد یکی از نقاط  پر ظرفیت گردشگری کشور و جهان شناخته می‌شود که باید از این ظرفیت به درستی بهره‌گیری کرده و در راستای توسعه استان استفاده شود به همین دلیل باید ستاد خدمات سفر در طول سال برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشد.

فاطمی بر ضرورت حمایت از بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: ایران هراسی یکی از مهمترین پروژه‌ها و توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران است و قطعا یکی از موثرترین عوامل در شکست این پروژه دشمن، توسعه گردشگری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار