هواشناسی استان یزد تداوم رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ بعضاً به همراه تندباد را در برخی نقاط استان تا فردا یکشنبه (10 اردیبهشت) پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 29 April 2023

سامانه بارشی حاکم بر استان یزد طی روزهای گذشته بارش‌های بهاری خوبی را برای استان کویری یزد رقم زد به طوری که بیشترین این بارشها طی ۴۸ ساعت گذشته مربوط به مناطق بختیاری و چنارناز در شهرستان خاتم به میزان ۴۲ و ۳۵ میلیمتر بوده است.

در پی این بارشها که موجب شادی و شعف کشاورزان یزدی شد، در مرزعه آقا خرانق در شهرستان اردکان ۲۰.۳ میلیمتر، سرو ارنان مهریز ۲۰ میلیمتر، تنگ چنار مهریز ۱۹.۸ میلیمتر و در آسفیج در بهاباد و سلطانب سانیج در تفت ۱۹ میلیمتر بارندگی گزارش و ثبت شده است.

میزان بارش باران در مناطق مختلف شهر یزد نیز بین ۰.۵ تا ۴ میلیمتر گزارش شده است.

هواشناسی یزد پیش‌بینی تداوم فعالیت سامانه تا فردا یکشنبه دهم اردیبهشت ماه، پیش بینی کرد که آسمان استان در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید، بعضاً تند باد و رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ بویژه در نیمه شرقی و ارتفاعات همراه باشد.

بر همین اساس برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی هفته جاری، در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و افزایش سرعت باد پیش‌بینی شده است.

کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته مربوط به بیداخوید در تفت به میزان ۲ درجه سانتیگراد و بیشینه آن مربوط به بافق با دمای ۳۲ درجه بود. دمای مرکز استان نیز طی این مدت نیز بین ۱۴ تا ۲۶ درجه سانیتگراد در نوسان بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار