مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مجموع آمار بازدید از بناهای تاریخی شاخص استان یزد را ۱۷۱ هزار و ۶۸۱ گردشگر اعلام کرد و گفت: میزان بازدید از آثار تاریخی استان نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 28 March 2023

احمد آخوندی آمار مسافران نوروزی استان در نیمه نخست تعطیلات نوروزی را در سال گذشته ۴۸۲ هزار ۳۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: مجموع تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین به استان تا روز ششم فروردین ۵۰۰ هزار و ۷۸۷ دستگاه بوده که در سال گذشته میزان این ترددها ۵۱۴۰ هزار و ۳۴ دستگاه بود و سه درصد کاهش را در این بخش شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: مجموع آمار گردشگران ورودی از طریق قطار به استان یزد در نوروز امسال ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر بوده که این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته و آمار ورود مسافران استان از طریق پرواز نیز ۹ هزار و ۳۷۲ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مجموع آمار بازدید از بناهای تاریخی شاخص استان یزد را ۱۷۱ هزار و ۶۸۱ گردشگر اعلام کرد و یادآور شد: میزان بازدید از آثار تاریخی استان نیز در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

گفتنی است، یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح است و استقبال گردشگران خارجی یزد تا پنج برابر افزایش داشته، همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان دو هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار