در راستای افزایش کیفیِ عملیاتِ پوشش‌دهی لوله در کارخانه‌های پوشش کوره‌ی پیش‌گرمِ اسیدواش توسط امور فنی کارخانه‌های پوشش و همکاری کارشناسان بخش فنی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 31 December 2022

به گزارش روابط عمومی شرکت لوله سازی اهواز، پروسه اسید واش طبق استاندارد، قبل از ورودِ لوله به بخشِ اسید شویی لازم است سطح لوله بین 40 تا 60 درجه گرما داشته باشد تا پروژه‌ی اسیدشویی به شیوه‌ی استاندارد انجام شود.

به دلیل اینکه کوره‌ی پیش‌گرم پیش‌بینی نشده بود، در زمستان اغلب مشکل ساز بود. 

رئیس امور فنی کارخانه‌های پوشش می‌گوید که در این رابطه چندین بار اقدام شد و در مقطعی از رفلکتورهای حرارتی (تابشی) استفاده کردیم و نهایتا طرح پیشنهاد جا به جایی کوره القاییِ کارخانه Hose یا lining به کارخانه‌ی wrap برای استفاده به عنوان کوره پیش‌گرم مطرح شد.

محمدرضا لوید در این رابطه افزود: فرایندِ جا به جایی، مناسب سازی و... هزینه‌بر بود. به همین دلیل این مسئله نیز منتفی شد. سپس برای ترمیم با چند شرکت مختلف گفت وگو و مسئله را بررسی کردیم و در نهایت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها این مورد نیز منتفی شد. 

وی یاداور شد: در نهایت بخش فنی کارخانه به عنوان دستورالکار الزامی در رابطه با اجرای این کار وارد عمل شد. 

گفتنی است، پیرو این موضوع، از شش ماه گذشته با استفاده از امکانات داخلیِ شرکت، ساختِ این کوره شروع شد که اخیرا پس از شش ماه به مرحله بهره‌برداری رسید و وارد مدار شد.

این کوره عملیاتِ مورد نیاز در ارتباط با افزایش دما را به خوبی اجرا و پروسه‌ی عملیاتِ اسیدشویی را کامل کرده است.

رئیس امور فنی کارخانه‌های پوشش همچنین گفت: ضمن تشکر از کارشناسان بخش فنی بخصوص آقایان فاخر بنی تمیم و هادی کعبی‌نیا که در اجرای این پروژه کمال همکاری را داشتند و به شکل کامل در کنار کارهای اجرایی خودشان این پروژه را نیز توانستیم به سرانجام برسانیم تا یکی از مشکلات پروسه‌ی عملیاتیِ تولید کارخانه را برطرف و از نظر کیفی به سمت بهینه‌سازی پیش برویم. 

گفتنی است، شرکت لوله سازی اهواز دارای کارخانه‌های ساخت و پوشش است که ریاستِ کارخانه‌های پوشش را شهرام رمضانی برعهده دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار