مدیر آبرسانی آب و فاضلاب کشور گفت: بسیج آبرسانی برای ۱۰ هزار روستا را برای سه سال آغاز کردیم که تاکنون این طرح۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ 04 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، اتابک جعفری عصر امروز در آیین آغاز به کار خط انتقال آب از ارس به تبریز، افزود: تغییر اقلیم موجب کاهش بارندگی و شرایط غیرعادی باید موجب تلاش بیشتر ما برای رفع مشکل شود.

وی ادامه داد: ترفندهای دشمن برای مبارزه با ایران مبارزه ایدیولوژیکی بوده و آن هم به خاطر تاثیر انقلاب است و دشمن برای این مبارزه متوسل به انواع ترفندها شده که موضوع تحریم ها و تهدیدها از آن جمله است.

جعفری اضافه کرد: روزی که طرح غدیر آغاز شد فکر نمی کردیم طی هشت ماه انجام و به اتمام برسد پروژه ای که ۱۴ سال متوقف بود و بر همین تا پایان دولت قصد داریم طرح آب شرب روستاها را به پایان برسانیم که طرح بسیج آبرسانی برای ۱۰ هزار روستا طی سه سال از آن جمله است.

وی موضوع پساب را نیز به عنوان طلای سیاه از دیگر مباحث مهم در خصوص تنش آبی عنوان و اظهار کرد: با مشارکت صنایع برای اجرای شبکه خطوط جهت استفاده صنایع از بساب طرح هایی را در دستور کار داریم که موضوع  زیست محیطی و آلودگی سفره های زیرزمینی نیز در همین راستاست.

جعفری به بزرگ انتقال آب ارس به تبریز هم اشاره و بیان داشت: این خط سه و نیم میلیون جمعیت و ۱۲ شهر و ۱۵۰ روستا را پوشش می دهد که مرحله دوم آن با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :