مدیرعامل شرکت گاز استان قم از قطع گاز ۶۰ کوره آجرپزی در استان قم خبر داد و گفت: نیروگاهها و صنایع بزرگ مانند سیمان می‌بایست از سوخت جایگزین برای مصارف خود استفاده کنند و سایر صنایع مانند کوره‌های ذوب فلزات و ریخته‌گری‌ها می‌توانند با کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز خود، همچنان به فعالیت ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 29 December 2022

به گزارش تابناک قم، مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه کوره‌های سنتی آجرپزی استان تا اطلاع بعدی امکان فعالیت نخواهند داشت، اظهار داشت: تلاش مجموعه شرکت ملی گاز ایران بر این است تا با اولویت بندی در خصوص محدودیت گازرسانی به صنایع و کارخانجات پرمصرف، هیچ‌گونه مشکلی برای مصارف بخش خانگی رخ ندهد.

خوش‌لهجه با بیان این که در بحث گازرسانی، بخش خانگی در صدر اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن شرایط، مجموعه‌های تصمیم گیرنده در فصل سرد سال ناچارند تا برای ایجاد وضعیت پایدار در بخش خانگی، گازرسانی به برخی کارخانجات و صنایع را محدود کنند.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به خصوص در فصل سرد سال اظهار کرد: در این فصل به دلیل افزایش مصرف گاز ، لزوم مدیریت مصرف و استفاده بهینه از گاز، بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به افزایش ۳/۷ درصدی مصرف گاز استان قم در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: عدم مصرف بهینه، تلفات بالای گاز و عدم توسعه متناسب با مصرف میادین گازی، باعث شده است تا شبکه توزیع گاز کشور در این روزهای سرد با خطر اُفت فشار مواجه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار