« مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل»:
ارتقای سطح سواد رسانه ای والدین و شناخت از کوره راه های شبکه های اجتماعی می تواند مانع از همراهی آن ها با اشتباهات فرزندان در شبکه های اجتماعی و آثار مخرب آن شود و می تواند آن ها را در برایر سیاه نمایی و افتادن در دام شایعات شبکه های اجتماعی بیمه کند
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 13 December 2022

به  گزارش تابناک مازندران، مهدی اسدی‌امیری در نشست با خبرنگاران شهرستان بابل به مناسبت هفته پژوهش ، گفت: نگاه پزوهشی در آموزش و پرورش یک نگاه تحول آفرین است که می تواند یک مجموعه صرف آموزشی را به یک مجموعه تولید کننده دانش تبدیل کند.

وی افزود: کتاب های درسی محور اصلی در حوزه آموزش محسوب می شود و جزوات درسی از نظر ما بی اعتبار است. حاشیه نویسی در کتاب های درسی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش در سطح مدارس بلامانع است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابل با اشاره به فراگیر شدن استفاده از اینترنت در سطح مدارس ، از برنامه این اداره برای بالا بردن سطح سواد رسانه ای خانواده ها خبر داد و اظهار کرد: ارتقای سطح سواد رسانه ای والدین و شناخت از کوره راه های شبکه های اجتماعی می تواند مانع از همراهی آن ها با اشتباهات فرزندان در شبکه های اجتماعی و آثار مخرب آن شود و می تواند آن ها را در برایر سیاه نمایی و افتادن در دام شایعات شبکه های اجتماعی بیمه کند.

وی با بیان برخی از موفقیت معلمان بابل در حوزه پژوهشی، خاطرنشان کرد: ۲ نفر از فرهنگیان بابل موفق به کسب مقام برتر در حوزه پژوهشی کشوری و ۸ نفر دیگر هم حائز مقام استانی در امر پژوهش شدند.

مهدی اسدی امیری با بیان این مطلب که شیب رغبت والدین به سمت مدارس غیر دولتی است، گفت : حدود ۲۱ درصد دانش‌آموزان ما در مدارس غیردولتی هستند و برآیندها نشان می‌دهد که خانواده‌ها رغبت به ثبت نام فرزندان خود در مدارس غبر دولتی دارند.

وی در خصوص گلایه اصل بر این است که در موقع ثبت‌نام هیچ هزینه‌ای بابت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی بجز هزینه کتاب و بیمه دریافت نشود؛ بجز این موارد اگر شرط بگذارند، تخلف محسوب می‌شود و بازرسین ما برخورد خواهند کرد

نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی هیچ ورودی به فضای آموزشی نداشته، ندارند و نخواهند داشت

تا به الان نیز هیچ مساله حادی که نیاز به ورود نیروهای امنیتی وجود داشته باشد، از سوی آموزش و پرورش شهرستان نداشتیم

اگر دانش‌آموزی درخصوص مسایل اخیر کشور دستگیر شده باشد، آمارش محرمانه است و نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم.


دستگاه دولتی فقط با مصوبه هیات وزیران می‌تواند زمین جابجا کند؛ در دستگاه آموزش و پرورش یک وجب زمین خود را به کسی نمی بخشیم.

مهدی رفیعی خبرنگار تابناک بابل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار