در برخی مناطق شهر یاسوج دسته‌های سگ‌ ولگرد برای خود حکمرانی می‌کنند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ 30 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، جولان سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج مشکلی است که سال‌ها است در فضای رسانه‌ای و مجازی و حتی برخی جلسات رسمی از آن صحبت میشود، اما همچنان این سگ‌های ولگرد خیابان‌ها را قرق کرده اند!
در برخی مناطق شهر یاسوج دسته‌های سگ‌ ولگرد برای خود حکمرانی می‌کنند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.
بار‌ها کارشناسان نسبت به خطرات این سگ‌ها در سطح شهر هشدار داده اند، اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد و همچنان یاسوج به لطف مسئولین متولی، این سگ‌ها همچنان بهترین مناطق شهر را بنابر غریزه خود انتخاب می‌کنند و حتی به زاد و ولد هم مشغول هستند!
آذر ماه سال ۱۳۹۶ مقدم شهردار پایتخت طبیعت ایران وعده جمع آوری این حیوانات را داده و اظهار داشت: با حفظ حقوق حیوانات طرح زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد در یاسوج اجرایی می‌شود. 

شهردار یاسوج توضیح داد که در اجرای این طرح همان‌طور که حقوق و آسایش شهروندان در نظر گرفته شده است، خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات می‌دانیم.

سگ‌های ولگرد دلیل بسیاری از بیماری‌ها از جمله هاری هستند که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر مسئولیت پذیر باشند و اینگونه نسبت به وظایف خود سهل انگاری نکنند.
لازم به توضیح است طی ماه‌های گذشته خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد بازدیدی از محل جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد شهر یاسوج داشت که توسط تعدادی از دوستداران محیط زیست و حیوانات ایجاد شده است، اما در آن بازدید مالک این فضا از عدم همکاری مسئولان خصوصا شهردار گلایه داشت.

نکته مهم دیگر اینکه به نظر می رسد مردم هم به نوعی ناچار هستند با این سگ ها شهر را تقسیم کنند و به محدوده ای که آن ها حضور دارند نزدیک نشوند! البته این سگ ها بنابر غریزه خود پارک ها ،  بلوار ها ، فضای سبز و چنین جاهایی که مورد توجه شان است را انتخاب می کنند! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار