سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از جمع آوری یک هزار قلاده سگ بدون صاحب در این شهر خبر داد و گفت: مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی با ۶۱.۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۰۷۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 20 October 2022

به گزارش تابناک تبریز، حبیبه هراتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند، افزود: این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بدون صاحب را داشته اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز انجام می‌ شود.

هراتی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تائید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

وی گفت: مجموعه پناهگاه حیوانات تبریز که در حال ساخت است، شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک و اداری بوده که ۱.۵ میلیارد تومان نیز برای سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بدون صاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :