کد خبر: ۱۰۷۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 09 October 2022

به گزارش ایرنا استاندار یزد در این مراسم گفت: راه اندازی هنرستان‌های مهارت باعث می‌شود تا دانش آموزان از همان بدو تحصیل در کنار دانشی که فرا می‌گیرند، با مهارت آموزی در محیط‌های فنی، مشغول به کار شوند.

مهران فاطمی از صدور مجوز چند هنرستان مهارتی دیگر در استان یزد خبر داد و تصریح کرد: به زودی هنرستان شبانه روزی چادرملوی اردکان هم در محل این واحد تولیدی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت کاهش بیکاری در جامعه اظهار داشت: مسیر ما حرکت کردن به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و مدارس کارآفرین و مهارت افزا است.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص، تکنسین و کارآمد دو اقدام برجسته در استان انجام شده که یکی در حوزه دانشگاه و دیگری در حوزه آموزش و پرورش بوده است.

استاندار یزد افزود: در دانشگاه، بورسیه تحصیلی انجام شده که مستعدان را از طریق آزمون جذب بخش صنعت می کنیم و تا بتوانند دانش را در کنار فن یاد بگیرند و در حوزه آمزوش و پرورش هم راه اندازی هنرستان های جوار صنعت را دنبال کردیم که یک مورد آن افتتاح شده و بقیه هم میشود.

وی خطاب به خانواده های هنرآموزان نیز گفت: الان در موقعیتی هستیم که فرصت ها محدود اما تقاضا زیاد است لذا آنهایی پیش هستند که در چیزی از دیگران بیش باشند و و این بیش بودن ارتباط مستقیم با مهارت و تخصص دارد.

فاطمی یادآور شد: امروز هیچ فردی که صاحب مهارت و تخصص فنی و فردی و تکنسین باشد بیکار نیست؛ افرادی که بیکار هستند و جزو آمار بیکاری ما محسوب می شوند عمدتا کسانی هستند که فاقد مهارت هستند .

استاندار یزد تاکید کرد: ما استانی صنعتی و معدنی هستیم و منابع انسانی توانمند داریم؛ این هنرستانها باعث می شود در آغاز تحصیل بتوانند در کنار دانش، تخصص هم یاد بگیرند و در همان محیط یا محیط مشابه مشغوب به کار شوند .

در این هنرستان ۲۱ دانش آموز در رشته تاسیسات بهداشتی ساختمان مشغول به تحصیل و مهارت آموزی شدند.



منبع: ايرنا
برچسب ها: هنرستان ، مهارت ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار