برخی معضلات شهری مانند ریخت و پاش زباله در زمین‌های رها شده یا ساختمان‌های تخریب شده پس از سیل دو ماه گذشته یزد و چاله‌هایی که پس از این سیل در برخی معابر شهر دهن باز کرده، مشکلاتی را برای شهروندان یزد و مراجعان به محدوده مرکز این شهر درپی داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 21 September 2022

هنوز آثار سیل ویرانگر دو ماه پیش که شهر یزد را به رودخانه‌ای پر آب تبدیل و خسارت سنگین زیادی بر مردم تحمیل کرد در برخی نقاط شهر به چشم می‌خورد، این مسئله در مرکز شهر که خیابان ها و معابر آن بعضا باریک و دارای بار ترافیکی بالا و پر رفت و آمد است، بیشتر به چشم می آید و احتمال وقوع خطرات ناشی از آن هم بیشتر است.

پس از سیل، مسوولان شهری و بخصوص شهرداری یزد به تکاپو افتادند تا نسبت به رفع آسیب های آن اقدام کنند و تمام تلاش خود را نیز به کار گرفتند و شهر پس از مدتی به حالت عادی بازگشت و زندگی معمولی مردم دوباره جریان یافت، اما هنوز برخی از آسیب های سیل در نقاطی از شهر بر جا مانده و با وجود مخاطراتی که می تواند برای شهروندان ایجاد کند، هنوز کاری برای رفع آنها نشده است .

فرونشست زمین در برخی نقاط شهر پس از گذشت دو ماه از سیل همچنان در چند نقطه باقی مانده و گودال‌هایی بزرگی که با ریختن شن و ماسه سعی در رفع آنها شده، به دلیل نداشتن روکش آسفالت به معضلی برای شهروندان تبدیل شده که تردد افراد و خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

یکی از این فرونشست ها در کوچه پارکینگ دادگستری یزد در بلوار طالقانی اتفاق افتاده و با وجود ریختن شن و ماسه همچنان به حال خود را رها شده و تا کنون خودروهای زیادی در این چاله گرفتار شده اند که با کمک ماشین یدک کش از آن خلاصه شده اند و برخی از این خودروها خسارت دیده است.

تا کنون ده ها بار خودروهای کارکنان ادارات و مراجعان به دادگستری، ثبت اسناد، پزشکی قانونی و چند دستگاه اداری و دفاتر وکالت که در این کوچه قرار دارد، در گودال برجا مانده از سیل سقوط کرده و علاوه بر خسارت باعث ایجاد ترافیک نیز در این محدوده که یکی از شلوغ ترین کوچه‌های شهر یزد محسوب می شود، شده است، این گودال که با ماسه پوشیده شده، موجب فریب رانندگان می شود و با خیال عبور راحت، در این گودال افتاده و خساراتی به خودرو آنان وارد می شود.

همچنین تعدادی از پزشکان کوچه مجاهد در بلوار طالقانی نیز بارها در تماس با ایرنا نسبت به تجمع زباله در زمین ‌های خالی این کوچه که محل مراجعه روزانه صدها بیمار بومی و غیربومی است، انتقاد کرده و رسیدگی به این معضل که تهدیدی برای سلامت شهروندان است را خواستار شده اند.

در بازدید میدانی از این کوچه، نخستین چیزی که در ابتدای کوچه باریک اما پر تردد به چشم می آید زباله های رها شده در گوشه و کنار است، پس از گذر از ورودی کوچه قطعه زمین بزرگی وجود دارد که مدت‌هاست به حال خود رها شده و به محل تجمع زباله تبدیل و چهره زشتی به کوچه داده است.

مشکلاتی از این دست در محدوده مرکزی شهر یزد که از قضا فاصله چندانی با شهرداری نیز ندارد و محل تردد بسیاری از شهروندان یزدی و مسافرانی که برای درمان یا تفریح به یزد سفر می کنند، شایسته این شهر نیست و انتظار از متولیان مدیریت شهری این است که با حضور مداوم و بازدید مستمر، اقدامات لازم را برای روان سازی مسیرها، جلوگیری از خطرات احتمالی و زیباسازی چهره شهر در دستور کار قرار دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار