رییس سازمان مدیریت یزد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به مساله تامین پایدار آب استان به صورت یک پرسمان ملی در برنامه هفتم توسعه کشور گفت: در نظر است تصمیمی در چارچوب این برنامه گرفته شده و با اولویت زمانی که فرآیند آن تعریف و مشخص است تامین آب استان به عنوان یک اصل مهم ملی پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 18 September 2022

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این سازمان، مجید دهقانی‌زاده در بیست و یکمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با اشاره به برگزاری نشست اخیر فراکسیون جنوب مجلس شورای اسلامی افزود: این فراکسیون متشکل از هفت استان جنوبی کشور بوده و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نگاه ویژه‌ای به رشد و پیشرفت مضاعف این استان‌ها وجود دارد.

وی با توجه به اینکه این هفت استان جزء استان‌های زرخیز کشور و تامین کننده منابع پایدار کشور هستند اظهار داشت: مساله پایدار آب این استان‌ها به عنوان یک اصل مهم در برنامه‌های این فراکسیون بوده و با جدیت در حال پیگیری است.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه‌های تحولی یزد نوین در حوزه آب اشاره کرد و آن را جزء پروژه‌ها و اولویت‌های سخت استان دانست و گفت: هرچند عملیاتی کردن پروژه‌های تامین آب شرب پایدار استان از محل سد خرسان ۳، تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی از محل تکمیل ظرفیت خط خلیج فارس و تامین آب مورد نیاز صنعت، کشاورزی از دریای آزاد عمان نیاز به تصمیمات سخت و پیگیری‌های ویژه و خاص دارد لذا به هیچ عنوان نباید ناامید شد بلکه باید با تمام توان در تحقق آن پیش رفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد بر گفتمان‌سازی و یافتن راه‌حل‌های میانبر برای تحقق این پروژه‌ها تاکید کرد.

محمدجواد ابوالحسنی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز بر عملیاتی شدن پروژه‌های حوزه آب با توجه به اهمیت موضوع تاکید کرد و خواستار بررسی خط پیشنهادی مسیر انتقال آب از محل سد خرسان ۳ به استان شد.

محمدمهدی جوادیان‌زاده مسئول پیگیری‌های ویژه حوزه آب برنامه تحولی یزد نوین نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضع موجود و اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه تامین آب شرب پایدار استان از محل سد خرسان ۳ پرداخت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار