نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات جانبازان و معلولان توجه ویژه‌ داشته باشند و این افراد باید در استان دارای سالن ورزشی مجهز و مستقل باشند.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 12 September 2022

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار روز دوشنبه در دیدار رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توجه به جانبازان و معلولان افزود: هرچند مصوباتی در موضوعات مختلف به ویژه در بحث ورزش معلولان و جانبازان وجود دارد، ولی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را جهت اجرای آن ندارند.

وی با قدردانی از فعالیت هیات ورزشی جانبازان و معلولان استان با تاکید بر اینکه جانبازان و معلولان نیازمند ورزش و تحرک هستند ادامه داد: این قشر با توجه به شرایط خاصی که دارند باید ورزش کنند و اگر این کار صورت نگیرد به مرور زمان با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سلامتی جانبازان و معلولان هر کاری که می‌شود باید انجام داد افزود: هر دستگاه اجرایی باید در حیطه وظایف خود و در زمینه ایجاد بستر مناسب برای ورزش جانبازان و معلولان اقدامات لازم را انجام دهد.

جوکار به اقدامات ارزشمند هیات ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و گفت: این اقدامات می‌تواند استمرار داشته باشد و باید پایدار دنبال شود تا ورزش این قشر راه‌اندازی و بدون هیچ مشکلی انجام گیرد و ما در بحث نظارتی هر آنچه که در توان داریم دنبال خواهیم کرد تا مشکلاتشان مرتفع شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: این قشر شرایط خاص بدنی دارند و نیازمند یک سالن مجهز و مستقل هستند زیرا همه سالن‌های ورزشی برای آن‌ها مناسب نیست و امکان استفاده از آن را به شکل شایسته ندارند.

جوکار در پایان بر توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات جانبازان و معلولان استان تاکید کرد.

همچنین علی محمد عطابخش رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان یزد به اهمیت همکاری مسئولان، خیران و بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی ورزشی جامعه هدف تاکید کرد و تداوم همراهی نماینده مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

هم‌اکنون ۱۰۰ مربی و داور و همچنین ۶۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در استان یزد فعالیت دارند و استان یزد ۱۰ هزار جانباز دارد که از این تعداد ۱۷۰ نفر جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار