معاون انتقال خون کشور در افتتاح مرکز خونگیری مهریز:
مرکز خونگیری مهریز همزمان با هفته دولت در حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انتقال خون کشور و مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 30 August 2022

دکتر «بشیر حاجی بیگی» معاون توسعه مدیریت و منابع انتقال خون کشور در این مراسم، اظهار کرد: سالیانه در دنیا ۱۲۰ میلیون واحد خون اهدا می‌شود که از این مقدار ۱۰ میلیون سهم منطقه خاورمیانه و مدیترانه شرقی است و از این مقدار دو میلیون اهدای خون در کشورمان انجام می شود که آمار بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: انتقال خون و اهدای خون در کشورمان طی دو دهه اخیر با اهداف انسان دوستانه و ایثاگرانه در حال انجام است که ظرفیت بسیار بزرگی به خاطر وجود مردم کشورمان است.

معاون انتقال خون کشور اظهار کرد: انتقال خون مکانی مقدس است و ورود به آن قداست دارد چرا که اهدا کنندگان در واقع عصاره وجودشان را اهدا می‌کنند، خروجی آن هم مقدس است چرا که بیماری از به سلامت بازمی گرداند.

وی با بیان این که اکنون ۲۵ درصد خون اهدایی کشور، سهم بیماران خاص می‌شود، گفت: شهرستان مهریز جزو سالمترین شهرستانها به لحاظ خون‌های اهدایی است لذا این مرکز می تواند در ارتقای سسلامت استان موثر باشد.

حاجی بیگی در پایان نیز به اقبال زیاد یزدی‌ها به امر اهدای خون نیز اشاره کرد و گفت: استان یزد نیز در سال گذشته توانست رتبه دوم را در جهت میزان اهدای خون در کشور کسب کند.

گفتنی است؛ مرکز اهدای خون مهریز در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۳۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به یاد سردار شهید «سید علیرضاطباطبایی» و فرزندش «سید شهاب الدین» بهره برداری و به مردم مهریز خدمات ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خونگیری ، افتتاح ، مهریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار