سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: علی رغم آمار کاهشی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد، در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان استان یزد در وضعیت بسیار پرخطر و شش شهرستان در وضعیت پرخطر قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 27 August 2022

دکتر «علیرضا اسلامی» در این باره اظهار کرد: در نقشه کرونایی جدید استان، شهرستان‌های بافق و اشکذر از وضعیت زرد خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند، به این ترتیب در حال حاضر شهرستان‌های بهاباد، بافق، یزد، اشکذر، خاتم و مروست در وضعیت نارنجی (پرخطر) کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های خاتم و مروست از وضعیت قرمز به نارنجی، تصریح کرد: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت، مهریز و ابرکوه در وضعیت قرمز کرونایی (بسیار پرخطر) قرار دارند.

البته اسلامی روند بستری‌های کرونایی در استان را کاهشی خواند و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۳۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شده است.

اسلامی در پایان همچنان بر تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در تجمعات تاکید کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ، پرخطر ، رنگ‌بندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار