جاذبه‌های گردشگری روستای اله‌آباد زارچ به قدمت تاریخ نیاکان مانند کاروانسرای اله‌آباد، خانه مهرجمشیدی، اقامتگاه بوم گردی خانه رستم، دخمه و آتشکده زرتشتیان، در دل کویر خودنمایی می‌کند و عظمت خود را به همگان نشان می‌دهد تا حس غرور و ابهت را به ایرانیان و همشهریان خود ببخشد و اینک دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نظر دارد با استفاده از ظرفیتها و تجربیات خود در جهت هوشمندسازی این روستا به عنوان نخستین پایلوت ملی اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 20 August 2022

«نوید نصیری زاده» معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد که به همراه برخی دیگر از مسئولان دانشگاه آزاد یزد با هدف اجرای طرح پایلوت روستای هوشمند با دهیار و رییس روستای اله آباد زارچ از این روستا بازدید داشت، اظهار کرد: شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان یزد که سبب رونق عرصه‌های متعدد نظیر فرهنگی و اقتصادی می شود، از جمله اهداف و برنامه های در دست پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی یزد است.

وی تاکید کرد: در این راستا و در جلسه‌ای که با حضور دهیار و اعضای شورای روستای اله آباد زارچ با دانشگاه آزاد یزد برگزار شد، با توجه به پتانسیل های علمی، زیرساخت ها و امکانات دانشگاه و نیز ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این روستا، سه طرح در زمینه های توجه به توسعه صنعت گردشگری به صورت اکادمیک و علمی، پیاده سازی طرح هوشمند سازی روستایی به عنوان نخستین پایلوت ملی و طرح توسعه کسب و کار خانگی با تمرکز بر حرفه دیرینه و سنتی بافندگی در منطقه را جهت پیگیری واجرا پیشنهاد شد.

استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: دستاوردهای دانشگاه در زمینه صنعت رباتیک و مقام‌های درخشانی که توسط اساتید و دانش آموختگان این دانشگاه در عرصه های بین المللی کسب شده، نشان از توانایی‌های دانشگاه در زمینه هوشمندسازی و IOT است.

وی توانمندی دانشگاه را در عرصه اجرای طرح‌های کلان آبیاری هوشمند و راه اندازی گلخانه مجهز به سامانه هیدروپونیک - آئروپونیک را از نمونه طرح های موفق اجرا شده این دانشگاه بیان کرد.

نصیری زاده در ادامه به این موضوع که دانشکده نساجی واحد یزد، دومین دانشکده نساجی مصوب کشور است و نیز به اکوسیستم بسیار مناسب سرای نوآوری پوشاک این دانشگاه، اشاره و به ذکر پاره‌ای از توانمندی‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته‌های نساجی و طراحی پارچه و لباس و همچنین رشته های گردشگری، معماری و مرمت بناهای باستانی این دانشگاه پرداخت.

«مصطفی اشک» دهیار روستای اله‌آباد در ادامه این بازدید یک روزه، از برگزاری این جلسه و اعلام آمادگی دانشگاه جهت مشارکت در اجرای طرح‌های فوق ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد: تداوم برگزاری چنین جلساتی و اجرایی شدن مصوبات می‌تواند، ارتباط بین دانشگاه و جامعه را قوام بخشد.

همچنین «علی فرقانیان» رئیس شورای روستای اله‌آباد، دید روشن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با مساعدت مسئولان استان در راستای فعالیت‌های ارزنده در زمینه‌های مطرح شده را بسیار امیدوار کننده در تحول منطقه عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست مسئولان دانشگاه آزاد یزد این حرکت را با همراهی و همدلی اهالی روستا و حمایت‌های استان، نویدبخش تغییر اساسی و رو به رشد دانستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار