استاندار همدان:
استاندار همدان گفت: در این استان هماهنگی و انسجام خوبی بین ارکان نظام حاکم است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 31 July 2022

استاندار همدان گفت: در این استان هماهنگی و انسجام خوبی بین ارکان نظام حاکم است.


به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در یادواره شهدای سوباشی گفت: شهدای والامقام، جان خودرا برای دفاع از ارزش‌ها، تمامیت ارضی و ملت عزیز ایران فدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از سایت­‌های راداری پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، سایت راداری سوباشی همدان بود، اظهار داشت: این سایت نقش ویژه‌ای در مقابله با تهاجم‌های هوایی رژیم بعثی صدام در دوران جنگ تحمیلی ایفا کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اعلام وضعیت خطر قرمز و سفید ۱۳ استان کشور از جمله استان‌های تهران، اصفهان و قم توسط این سایت راداری انجام می‌شد، افزود: هدایت تیزپروازان نیروی هوایی برای حمله به مواضع دشمن و درگیری با هواپیماهای مهاجم، هدایت و کنترل صحنه نبرد هوایی و مدیریت ایجاد برتری هوایی در طول جنگ تحمیلی و کنترل آتش سامانه‌های پدافندی با این سایت راداری حساس بود.

وی با اشاره به اینکه رادار سوباشی با تغذیه چندین سایت راداری، موشکی زمین به هوا و سامانه‌های توپ ضد هوایی، آسمان منطقه غرب و بخشی از منطقه جنوب غرب و شمال غرب را تحت کنترل داشت و به دلیل عملکرد مناسب، خلبانان عراقی همواره از نزدیک شدن به آن وحشت داشتند، گفت: تا جایی که حریم دفاعی سایت راداری سوباشی را دور می‌زدند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دشمنان بعثی از فضای آتش بس بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ برای انهدام این رادار سوءاستفاده کردند، اظهار داشت:
جنگنده‌های صدام در بازگشت از مأموریت، با چند موشک، اتاق عملیات این سایت را منهدم و حدود ۲۰نفر از رزمندگان را به شهادت رساندند.


لازم به ذکر است: در طول دفاع مقدس دشمن بسیار تلاش کرد تا این سایت را مورد حمله مستقیم قرار دهد که از جمله ثبت بیش از ۱۵۷ حمله و استفاده از موشک‌های ضدراداری گواه این موضوع است.

سایت رادار سوباشی به عنوان یکی از مهمترین سایت‌های راداری کشور نقش ویژه‌ای در مقابله با تهاجمات هوایی رژیم بعثی عراق، در زمان جنگ تحمیلی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار