رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای یزد با اشاره به افزایش دما هوا گفت: افزایش مصرف برق نیاز مصرف را در زمان اوج روز گذشته در استان به ۲ هزار و ۵۰ مگاوات رساند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 26 July 2022

فاطمه زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مصرف انرژی برق بالاترین رقمی است که در سالجاری در صنعت برق استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: با وجود ثبت این میزان مصرف برق در کشور، اما با همکاری مردم در بخش خانگی و دیگر مشترکان بخش های صنعتی و کشاورزی پایداری شبکه برق حفظ شد و هیچگونه خاموشی اعمال نشده است.

زارع اضافه کرد: هنگامی که دمای هوای افزایش می یابد بازدهی نیروگاه ها هم کاهش می یابد و افزایش دما و گرما بر نیروگاه ها نیز ثاتیرگذار می گذارد که این شرایط رعایت مصرف بهینه برق را ضروری می سازد.

وی از مشترکان خواست مصرف برق را در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳)، به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند تا شاهد قطع برق نباشیم و تصریح کرد: ساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان استفاده از کولرهای گازی و آبی روی دور کند قرار گیرد.

زارع تصریح کرد: هنگام استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از روشن کردن لوازم پرمصرف برقی دیگر مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جارو برقی خودداری شود و با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز می توان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق حاصل کرد.

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای استان یزد گفت: اکنون در روزهای گرم سال هرکدام از مشترکان برق می توانند با بکاربستن راهکارهای کاهش مصرف برق در پایدار نگه داشتن شبکه برق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در شبکه سهم بسزایی داشته باشند.

اداره کل هواشناسی استان یزد امروز اعلام کرد: شهرستان بافق، در روز دوشنبه با دمای ۴۸.۴ درجه سانتیگراد، رکود بیشترین دمای بلند مدت استان را شکست و در روز سه شنبه نیز بیشینه دما با ۴۸ درجه متعلق به بافق بود.

گرمترین دمای استان یزد پیش از این مربوط به تاریخ های ۲۱ تیر ۱۴۰۰ و ۱۴ مردادماه ۹۸ با ۴۸ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود.

نام یزد در اغلب روزهای گرم سال در زمره سه مرکز گرم استان های کشور ثبت می شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: برق ، مصرف ، نیروگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار