رییس اداره بهزیستی مهریز گفت: هنوز ۶۰ درصد معابر عمومی برای تردد آسان سالمندان و معلولان شهرستان مناسب سازی نشده و انتظار از دستگاه های مسئول در این زمینه اقدام جدی برای رفع این مشکل است.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 19 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا زارع میرک‌آباد دوشنبه شب به مناسبت هفته بهزیستی در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان مهریز افزود: مناسب نبودن معابر شهر، رفت و آمد را برای معلولان و سالمندان دشوار کرده و مانع از حضور آنان در جامعه می شود .

وی با بیان اینکه در این خصوص تاکنون اقداماتی بر اساس مقررات صورت گرفته، اضافه کرد: این اقدامات کافی نیست و انتظار از شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز این است که برای حل مشکلات تردد معلولان و سالمندان در معابر اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: کمیته مناسب سازی معابر که متشکل از مسئولان دستگاه‌های مختلف است در شهرستان مهریز تشکیل شده، اما این در حالی است که هنوز ورودی برخی از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نهادها و شرکت‌ها برای رفت و آمد سالمندان و معلولان مناسب سازی نشده است و اقدام عملی از سوی همه متولیان در این زمینه مورد انتظار است.

۶۰ درصد معابر عمومی مهریز برای تردد معلولان مناسب نیست

وی گفت: خیلی از سالمندان و معلولان به دلیل وضعیت نامناسب معابر، خانه نشینی را بر حضور در شهر و فعالیت‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند، امیدواریم در سال‌جاری با نظارت و همت مسئولان به خصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری کار مناسب سازی معاب عمومی شهر به پایان برسد.

زارع تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی مهریز را یک هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد زیادی از آنان نمی‌توانند به صورت شخصی برای رفع نیازهای خود در جامعه اقدام کنند و اگر مناسب سازی اجرا شود، بخش عمده مشکلات آنها حل می‌شود.

وی تعداد جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی مهریز شامل معلولان، سالمندان، افراد نیازمند و مستمری بگیران را ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در بخش عمرانی به خصوص برای رسیدگی به وضعیت اورژانس اجتماعی شهرستان ۱۷۰ میلیون تومان تامین و هزینه شد.

بر اساس آمارها، چهار و نیم درصد جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که تعداد آنها در استان یزد حدود ۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود، تاکنون برای ۲۲ هزار نفر این افراد در بهزیستی استان پرونده تشکیل‌شده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند از این تعداد ۵۵ هزار نفر در مهریز زندگی می‌کنند .

منبع: ايرنا
برچسب ها: معابر ، مهریز ، معلولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار