برنج مهمترین نیاز استان علاوه بر اصلاح بذر و فناوری نوین و آخرین یافته‌های تحقیقاتی، زهکشی اراضی است چرا که اگر زهکشی به درستی انجام شود تولید برنج دو برابر افزایش خواهد یافت
کد خبر: ۱۰۵۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 13 July 2022
به گزارش تابناک مازندران ، خیریانپور معاون استاندار در گفت و گویی اظهار کرد:
مهمترین نیاز استان علاوه بر اصلاح بذر و فناوری نوین و آخرین یافته‌های تحقیقاتی، زهکشی اراضی است چرا که اگر زهکشی به درستی انجام شود تولید برنج دو برابر افزایش خواهد یافت.
 حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در آیین نخستین برداشت مکانیزه و جشن شکرگزاری برداشت برنج کشور در مازندران با بیان اینکه مازندران استانی ویژه با تنوع بالای محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران رتبه اول در ۱۴ محصول را دارد و سالانه بیش از 7.5 میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی را تولید می‌کند. 

وی ادامه داد: مازندران در تولید برنج به عنوان یک محصول استراتژیک سالانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ تن محصول را تولید می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه تلاش، عزم، ظرفیت‌های نیروی انسانی و مراکز تحقیقاتی می‌تواند کارکرد کشاورزی مازندران را به فراکشوری ارتقا دهد، افزود: مازندران را باید علاوه بر خودکفایی به صادرات محور ارتقا دهیم.

خیریانپور اظهار کرد: مهمترین نیاز استان علاوه بر اصلاح بذر و فناوری نوین و آخرین یافته‌های تحقیقاتی، زهکشی اراضی است چرا که اگر زهکشی به درستی انجام شود تولید برنج دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ۸۳۲ آببندان در سطح ۱۷ هزار هکتار در مازندران داریم که آب زراعی، پرورش ماهی و گردشگری از آن بهره‌مند خواهند شد.

خیریانپور اظهار کرد: دانش‌بنیان کردن در کشاورزی باید ارتقا یابد و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان دو برابر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی مازندران پرداخت شد. 

وی ادامه داد: با آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون ۲ هزار و ۷۰ فقره تسهیلات سرمایه گردش دام و طیور و شیلات در مازندران پرداخت شد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار