مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف 118 محصول غیراستاندارد در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 04 October 2015

رضا دهدشتی‌زاده مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: در شهریور ماه امسال کارشناسان این اداره کل 18 محصول مختلف از فروشگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان خوزستان را به علت فروش و عرضه محصولات غیر استاندارد و نیز جعل نشان استاندارد توقیف و جمع آوری کردند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به انواع مصنوعات طلا (زنجیر، دستبند، آویزچشم و...)، انواع تجهیزات بازی (سرسره بادی، سرسره پلی اتیلن، استخر توپ غیربادی و ترامبولین)، پرکن cng، محافظ کولر، بلوک پلی استایرن، بلوک سبک دیواری، پروفیل pvc درب و پنجره، کپسول گاز اکسیژن طبی، سبزی خردکن، همبرگر، کباب لقمه، رب گوجه رقیق شده، خرمای کبکاب، رطب مضافتی، لنت ترمز، آجر رسی ماشینی، خشت خام و دستمال کاغذی اشاره کرد که در راستای نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و بازدید کارشناسان این اداره کل از برخی مراکز تولید و عرضه صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون 118 محصول و وسیله در زمینه‌های مختلف از واحدهای تولیدی، واحدهای خدماتی، شهرهای بازی و مهدهای کودک توقیف شده است.

دهدشتی‌زاده گفت: کالاهای مذکور به علت نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا جعل نشان استاندارد از بازار جمع آوری و توقیف شده‌اند.

وی بیان کرد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمرکز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان، از همشهریان و هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار